hoe maak je thee ?

mijn moeder maakt altijd thee voor mijn en das heel lekker met fruitige smaken , maar nou ben ik aleen thuis dit weekend en wil ik zelf s wat thee maken. maar hoe doe je dat nou eiglijks , thee maken ? en waarmee precies ?

Toegevoegd na 1 uur:
nou ik dacht ik volg de tip van marie jose op over de magnetron nog sneller he ! maar nu zit alles er onder kan ik mooi opruimen in me vrije weekend :S doordat het de oven was ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag zeg! Vraag ik me ook al tijden af. Een hele openbaring toen ik de handleiding aan de zijkant van een theedoosje vond, dat was echt fantastisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh gouden tip zeg, zoek er ook al jaren naar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet je leeftijd niet.
Maar eigenlijk is het wel een beetje triest dat je deze vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook de oven daar niet voor gebruiken!!

Antwoorden (6)

Meen je dat nou? Gewoon water koken, zakje erin, zakje eruit en klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet zo moelijk hoor!
je kookt alleen water (moet zelf weten hoeveel)
dan pak je een thee zakje, smaak naar eigenwijze
dan doe je er een snufje kaneel bij en suiker of honing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je doet koud water in de waterkoker als je die hebt tenminste en als vervolg wacht je even een paar minuten het heeft tijd nodig en als de waterkoker klaar is heb je heet water dan pak je een zakje sodemieter je die in een kopje en dan beweeg je even het zakje klaar nou gesnopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte van de thee afhankelijk hoe lang je het zakje erin laat zitten

evt een schijfje citroen erover uitknijpen voor de verfrissende smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd gedacht dat je thee alleen kunt zetten met een water koker of op het fornuis? Fout! Het kan namelijk ook makkelijk met de magnetron.

Thee uit magnetron

Het beste kun je beginnen met het water al op zijn heetst uit de kraan te halen. Anders zet je de magnetron iets langer aan.
Verder is het simpel. Je zet een kopje met water 2 minuten in de magnetron, heetste stand, haal het eruit, zakje erin en klaar is je thee!
Nog een kleine tip; doe er een scheutje honing in, dat maakt het nog lekkerder én is goed voor je keel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij echt wel van deze tijd! Zet de waterkoker aan, als het water kookt, dan schenk je het in het kopje waar je het theezakje in gedaan hebt. Even laten trekken..... en het is klaar! Ook kun je water koken in de magnetron, en dan blijft het proces hetzelfde. Succes!!!