Kan het zijn dat er per toeval een bevrucht ei in de eierdoos zit?

Ik wilde net een eitje gaan bakken en toen ik het ei openbrak in een glas zag ik iets vaags drijven het was wit en best groot en het had echt de exacte vorm van een embryo, is dit puur toeval dat dit die vorm had of kan het echt zo zijn dat dit een bevrucht eitje was? ik ben het nu wel aan het opeten dus dat zou best morbide zijn haha.

Toegevoegd na 15 minuten:
Bedankt voor de reacties ik ga er inderdaad van uit dat het het chalaza van het ei was! want het was gewoon een doos uit de supermarkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha bedankt :P zeker nu ik weet dat het niet waar is :)

Het beste antwoord

Ik weet natuurlijk niet hoe het eruit zag, maar was het misschien het chalaza? (zie link hieronder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk inderdaad dat dit het was! thanks

Andere antwoorden (6)

Dat lijkt me niet, die kippen zitten meestal ''afgesloten'' dus het lijkt me niet dat de eieren van de kippen bevrucht kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit kan zeker wel. Ik heb het zelf wel eens meegemaakt. Ik brak een ei en er zat een embryo'tje in, al in een vrij ver gevorderd stadium.
Voor zover ik weet zit er bij kippen die een vrije uitloop genieten een haan, daardoor zouden de kippen meer eieren leggen. Deze haan zou natuurlijk onvruchtbaar moeten zijn, maar dat wil nog wel eens mislopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens was dit wel overduidelijk toen ik het eitje brak, de inhoud zag er niet meer uit als ei. In jouw geval zal het dus waarschijnlijk niet gaan om een bevrucht ei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad, dat zou echt schrikken zijn denk ik. Dat ei kwam vast van de boer, die van mij gewoon uit de supermarkt!
Dat is inderdaad toeval. Het kan een vuiltje zijn, bij legbatterij kippen kan er geen bevruchting plaats vinden. Bij eieren van de boer wel.

Waarschijnlijk zit er een stukje streng in het ei waar de dooier aan vast zit. Een embryo zal er niet zo snel in zitten. Als het ei bevrucht is moet de kip er eerst nog na een paar dagen op gaan broeden wil een eventueel beruchte eicel zich verder gaan ontwikkelen. Alleen de eicel zelf kan je niet zien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je zoiets zag als in de afbeelding, dan is het zeker geen embryo, maar een stukje streng.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat was het, maar dan nog groter en echt die vorm. maar zoals Morana ook al geantwoord heeft is dit het stukje streng oftewel het chalaza :)
Dat kan, van het eten van een bevrucht ei merk je niets, je ziet ook helemaal niets aan de dooier. De ontwikkeling van een kuiken gaat pas van start na een tijdje broeden (warmte dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik heb het ook wel eens in een ei gezien. Je vist het er tijdens het bakken uit en verder is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, luister maar naar dit liedje :)