wat is schimmel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ware wenselijk,dat Marie iets meer uitleg gave.
bamibal
12 jaar geleden
En dat marie een andere gebruikersnaam nam: marieweetnietallesanderszouzehethiernietvragen

Antwoorden (3)

Schimmels of zwammen (wetenschappelijke naam: Fungi) zijn levensvormen die uit cellen met een celkern, mitochondriën en een cytoskelet bestaan. Tot de schimmels behoren zowel meercellige organismen zoals paddenstoelen maar ook eencellige organismen zoals gisten. Net als dieren en planten vormen schimmels in de taxonomie een eigen rijk. Het wetenschappelijk onderzoek naar schimmels heet mycologie en de geleerden in dat onderzoeksgebied worden mycologen genoemd.

Toegevoegd na 19 seconden:
Had je zelf kunnen vinden!

Toegevoegd na 57 seconden:
Het paard van Sinterklaas is ook een schimmel.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shit, was je me net voor met die aanvulling... +
Naast de uitgebreide uitleg van Bamibal hierboven nog een aanvulling.

Een schimmel is ook een soort paard.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmel_(paard)

En Schimmel is ook een vooraanstaande Duitse piano- en vleugelfabrikant, gevestigd in Braunschweig in de deelstaat Nedersaksen.
Op 2 mei 1885 begon Wilhelm Schimmel dit familiebedrijf in een buitenwijk van Leipzig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmel_(piano)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schimmel is ook de naam van een serie tankstations in Noord Brabant.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is weer zo'n vraag,die voor meerdere interpretaties vatbaar is en waar de trefwoorden ook geen uitsluitsel geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Maar de categorie helpt wel een beetje: eten en drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd niet zo van paardenvlees.