Mag je pasta bewaren in glazen pot achter raam in de zon?

Deze staan bij mij achter een raam zonder vitrage. Ik vroeg mij af of dit niet slecht is voor de kwaliteit en houdbaarheid van de pasta...heb ik t over spaghetti en dergelijke. Hier zit toch rauw in?

Toegevoegd na 56 seconden:
Ei moet er nog bij. Rauw ei dus!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alleen in pasta waar het explecitiet op staat zit ei. Het grootste gedeelte van de pasta's bevatten alleen maar meel en water. Het beste bewaar je pasta droog en donker. Als de pasta niet lang bewaart wordt (een aantal weken) is het geen probleem, maar te lang lijkt me beter dat je het voor de sier erin laat, en de pasta uit je keukenkastje eet.

Dit klinkt me niet goed. Ik zou het netjes in een luchtdichte trommel op een koele plek neerzetten.

Voedingsmiddelen moet je natuurlijk nooit in het daglicht bewaren. Spaghetti, macaroni, rijst en noem maar op moet je bij voorkeur (koel) donker en droog bewaren. Dus in afgesloten potten, zakken of bussen, hoewel de houdbaarheid wel mee zal vallen als je het achter het raam bewaart, zal het de smaak en kwaliteit in ieder geval positief beïnvloeden als je het op de andere manier bewaart. Tip wil je die pot toch uit decoratief oogpunt zo laten staan dan kun je de pasta ook eerst verpakken in bv. aluminiumfolie en daar weer (keuken)papier omheen dan heeft het daglicht hier niet direct invloed op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100