Mag je pasta bewaren in glazen pot achter raam in de zon?

Deze staan bij mij achter een raam zonder vitrage. Ik vroeg mij af of dit niet slecht is voor de kwaliteit en houdbaarheid van de pasta...heb ik t over spaghetti en dergelijke. Hier zit toch rauw in?

Toegevoegd na 56 seconden:
Ei moet er nog bij. Rauw ei dus!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Alleen in pasta waar het explecitiet op staat zit ei. Het grootste gedeelte van de pasta's bevatten alleen maar meel en water.
Het beste bewaar je pasta droog en donker.

Als de pasta niet lang bewaart wordt (een aantal weken) is het geen probleem, maar te lang lijkt me beter dat je het voor de sier erin laat, en de pasta uit je keukenkastje eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het nu maar weggegooid, het rook zo raar. Nou weet ik eigenlijk niet hoe het hoort te ruiken, maar je denkt dat het niet goed is en dan zal dat wel tussen de oren zitten. Maar voor alle zekerheid dan maar eten vanuit de voorraadkast... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter kruidenplantjes achter dat raam zetten. Die houden wel van licht!
Heb je gelijk verse basilicum voor over je pasta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dank je voor de tip. Ziet er ook nog eens leuk uit...

Andere antwoorden (2)

Dit klinkt me niet goed. Ik zou het netjes in een luchtdichte trommel op een koele plek neerzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voedingsmiddelen moet je natuurlijk nooit in het daglicht bewaren. Spaghetti, macaroni, rijst en noem maar op moet je bij voorkeur (koel) donker en droog bewaren. Dus in afgesloten potten, zakken of bussen, hoewel de houdbaarheid wel mee zal vallen als je het achter het raam bewaart, zal het de smaak en kwaliteit in ieder geval positief beïnvloeden als je het op de andere manier bewaart.

Tip wil je die pot toch uit decoratief oogpunt zo laten staan dan kun je de pasta ook eerst verpakken in bv. aluminiumfolie en daar weer (keuken)papier omheen dan heeft het daglicht hier niet direct invloed op.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pasta eerst moet omwikkelen met folie en papier in de glazen pot kun je uit decoratief oogpunt er beter leuke glazen knikkers in doen.
Ceeve
12 jaar geleden
Klopt, maar jij wilt toch je pasta in een pot achter het raam bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat ben ik...de vraagsteller :)
Ceeve
12 jaar geleden
Suf van mij, maar ik ben nog erg nieuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niks... :)