Hoelang kan een mens gemiddeld zijn poep inhouden? En wat gebeurt er daarna?

Wat is het record van het langste poep inhouden? En hoeveel dagen kun je zonder te poepen terwijl je wel gewoon door eet? Wat gebeurt er dan binnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
57.1K
Kimath
12 jaar geleden
Lijkt mij niet gezond, volgens mij krijg je dan verstopping, word vocht ontrokken uit de ontlasting.

Antwoorden (5)

Mijn record is een anderhalve week. Vroeger als kind hield ik het op vakantie altijd op. En daarna moet je flink hard persen wil je het eruit laten komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel dit klinkt als een lollige vraag weet ik van een voorbeeld van een verwaarloosde getraumatiseerde jongen die niet kon poepen (ontspannen) en uiteindelijk is geopereerd en nu een stoma heeft. Zijn darmen waren te opgerekt waardoor ze niet meer werkte. Liep ook het risico op scheuren en inwendige bloedingen. Uiteindelijk een aantal kilo's poep verwijderd, dacht iets van een emmer vol. Hoe lang hij daarvoor zijn poep heeft moeten inhouden weet ik niet maar het licht er ook aan hoeveel je eet. Volgens mij is het ook dat hoe langer je het ophoudt, hoe moeijlijker het eruit komt... jeez, heb nog nooit zo vaak het woord poep gebruikt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een serieuze vraag. Ik zat net op de wc en dacht eraan dat ik vroeger nooit bij vreemde naar de wc durfde, en soms wel 4 dagen niet poepte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respect man!!! hahahaha hoe vaak kun je poep in een zin gebruiken die ook nog enigzins fatsoenlijk is :)
Als mensen lang niet poepen, denk hierbij niet alleen aan ophouden, maar vooral aan door ziekte niet kunnen poepen, ontstaat er een afsluiting van de darm. Er komt dus poep vast te zitten in de darm, omdat de darm vocht uit de poep haalt wordt dit een soort prop

Het volgende wat gebeurt is dat mensen hele dunne ontlasting krijgen, dit klinkt vreemd, maar hoe hoger in de darm, hoe dunner de ontlasting, door de poep prop die er zit zal er alleen wat dunne ontlasting langs kunnen.

In het ergste geval kan men poep gaan braken, omdat het niet meer via de darm naar buiten kan.

Let wel dit gebeurt niet als jij een paar dagen je ontlasting ophoud, maar bij mensen die bedlegerig zijn en een slecht gezondheid hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol lijkt me wel vet op poep te braken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me dat is niet 'vet' maar verschrikkelijk
Drepolli
12 jaar geleden
Ik kende iemand die dat deed, hij had kanker en leefde niet lang
ik denk dat het per persoon verschillend is,
ik poep wel eens twee weken niet, en geloof me, ik eet véél :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het voor ieder mens verschillend is.
Ik "moet"elke dag ,als ik dat niet doe weet ik zeker dat ik in mijn broek poep.