Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ontdooien bevroren producten juist niet als je ze verpakt in piepschuim en dan in de diepvries zet?

Als er door de isolatie geen warmte in kan komen, dan kan er toch ook geen kou inkomen? Dan wordt de binnenkant van de doos (zelf verpakt,niet geheel luchtdicht) toch warmer dan de - 23 die in de vrieskast heerst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee ze ontdooien dan niet.
Zelf heb ik hier een box van piepschuim en daar leg ik de bevroren produkten in met koelelementen als ik mijn vriezer moet ontdooien en schoonmaken.
De volgende dag zijn de produkten nog net zo hard bevroren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed geisoleerd product zal langer zijn warmte vasthouden in de vriezer en dus minder snel bevriezen. Echter uiteindelijk zal ook dit product gewoon bevriezen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
In een koelbox zit ook piepschuim tussen binnen en buitenwand.
Als je er iets koels inzet blijft het koel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Niet waar. De volgende dag is het warm.
Als je een bevroren product in piepschuim verpakt in de vriezer legt dan zullen ze niet gaan ontdooien omdat er geen warmte meer bijkomt.
Wel zal het product langzamer verder afkoelen tot de temperatuur van de diepvries omdat het piepschuim de afgifte van warmte sterk vertraagt.

Toegevoegd na 1 minuut:
zullen ze = zal het
langzamer = langzamer dan een onverpakt product
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding