Hoe kan ik (vis)snacks langdurig conserveren ?

Misschien een niet alledaagse vraag: Voor een visspeciaalzaak ben ik op zoek naar een manier om gefrituurde snacks meestal voorzien van een krokante laag (bv garnalenkroketten, gefrituurde garnalen, inktvisringen etc etc) voor een langere tijd te conserveren. Het probleem is nl. dat het alleen getoond hoeft te worden en dus niet direct voor de verkoop bestemd is; dit wordt of vers bereid, of ongefrituurd verkocht. Aan het einde van elke werkdag worden op deze manier 10-tallen snacks weggegooid omdat het de dag later niet fris meer oogt. Weet iemand een manier hoe we deze snacks langer "houdbaar" en toonbaar kunnen maken ?

alvast bedankt voor de suggesties.
Frank

Toegevoegd na 15 minuten:
@Chilm en Gijs...
Voor de duidelijkheid. De snacks zijn dus reeds gefrituurd en liggen alleen maar in de koelvitrine "mooi" te wezen. Wikkelen in alufolie, pekelen en citroensap zullen de snacks alleen maar week en zacht maken ben ik bang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het meest logisch voor mij zou zijn dat je je eetwaar op zijn best presenteert en dan laat fotograferen door iemand die er verstand van heeft, let vooral op de belichting.
Laat eventueel de eetwaren op je eigen servies of dat iig duidelijk is dat het jouw eetwaren zijn en iet een of ander plaatje van internet. Zo hoef je dus aan het eind van de dag geen eetwaren weggooien
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eerst frituren en dan misschien een berg haarlak eroverheen spuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen in aluminium wikkelen met citroensap er over en pekelen met zout..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens open vriesbakken gezien in supermarkten voor ijsjes, misschien bestaan deze ook in een kleinere variant?

En misschien een ander goedkoper idee is om met koel elementen te werken, en deze om de 2 a 3 uur te vervangen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik weet dat de meest frituurproducten na het frituren maximaal een half uur nog 'vers' zijn in een verwarmd houdbaarheidskabinet (temperatuur daarvan weet ik niet uit mijn hoofd). Zo'n kabinet geeft wel meteen zo'n FEBO gevoel en ik weet niet of dat een probleem is? Als je goed anticipeerd op de verwachte drukte is het mogelijk om heel erg laag verspil te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook plastik snacks kunne kopen dan hoef je ze nooit te vervangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn inderdaad hele goede demonstratiemodellen te koop.
Ik zou ze met zijdeglans/mat bootlak verven, 2 of 3 laagjes moet genoeg zijn denk ik. Dan zijn ze als het meezit ook "luchtdicht" verpakt door het laagje en de kleur haalt ook mooi op. Wel veel werk mss, maar als je ze dan een week toonbaar houd....suc6

Toegevoegd na 3 minuten:
Of in de lak leggen met een zeef. Het frituur effect na bootsen zeg maar met blanke lak. Ik zou wel mat nemen trouwens, lijkt echter. Of mss bestaat er ook wel een soort silicone spul dat doorzichtig rubber wordt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeker te proberen. +
Invriezen! Ik koop geregeld Japanse tempura en gefrituurde garnalen in beslag, die na ontdooien eenvoudig in een koekenpan met weinig olie krokant gemaakt kunnen worden. (vishandel Waasdorp in IJmuiden heeft veel lekkers in de diepvries).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de vraag niet gelezen of niet begrepen.