Waar bewaar je uien in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bewaar uien op een koele, donkere en droge plaats buiten de koelkast. Zo zijn uien enkele weken te bewaren. Ik bewaar ze in een rietje mandje in mijn kelder. Toegevoegd na 1 minuut: Rietje moet natuurlijk zijn rieten.

Bij voorkeur koel, droog en donker en als het enigzins mogelijk is hangend in een net. Anders in een open bak.

In het netje waarin je ze (meestal) koopt op een droge en enigszins donkere plek. Niet in een kast, er moet lucht bij komen, anders krijg je schimmel.

Ik heb een uienpot in de vorm trouwens van een grote uit met huilend gezicht. Dus droog en donker, anders schieten ze snel uit. Toegevoegd na 50 seconden: er zitten idd gaten in de pot, er moet lucht bij kunnen. Toegevoegd na 2 minuten: bij ons in drenthe zijn het trouwen siepels :-D

Bewaar ze op een koele, donkere plaats !

Uien kunnen het beste op een droge plek buiten de koelkast bewaard worden. Ze blijven dan meestal wel enkele weken goed. Die droge plek is best een plek waar lucht bij kan, een rieten mand of pot met gaten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100