hoe krijg je sneller honger?

ik hou van eten, en als ik dan vol zit smaakt het minder...
hoe krijg ik dan sneller honger, of kan dat niet en moet ik gewoon een poosje wachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.6K

Antwoorden (10)

Trek is het gevoel dat je hebt als je wat wilt eten.

Honger is en gevoel dat wij in Nederland nauwelijks kennen, normaalgesproken. Honger is wel willen eten, maar het vaak niet hebben.

Vol zitten is het gevoel dat je hebt als het voor nú even genoeg is en dat je een poosje NIET aan eten moet denken.

Gun je lichaam tijd om je eten te verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag ik even vragen aan de mingever: waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet de mingever. Maar misschien is het omdat je niet helemaal antwoord geeft op de vraag. Je verbeterd de vraagsteller op zijn woorden, maar geeft geen inhoudelijk antwoord. Met andere woorden: hij zal niet eerder trek krijgen door jouw uiteenzetting te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze mingever stoort zich aan 'Honger is een gevoel dat wij in Nederland nauwelijks kennen" Er is duidelijk een verschil tussen trek hebben en echt honger hebben. Je kunt trek hebben in een zak snoep, maar je hebt 'honger' in je avondeten of bijvoorbeeld als je de hele dag nog niks gegegeten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, Jeff...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer he, iemand is het niet me je eens.. Hoe ga je daar nou mee om?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet eens op reageren Merle. Zonde van je energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg telefoontje dus kon mijn antwoord niet afmaken. Iedereen mag, naar beste weten,z ijn mening geven. Iin de hoop en met als doel dat Vraagsteller er iets aan heeft. Is er een mingever, dan die ook met onderbouwing. Ieder mag zijn eigen mening geven. Ik ga bij GV niet meer reageren op minnen onder mijn reactie. Einde reactie ook hier.
Bij het ruiken van lekker eten krijg ik meestal wel lekkere trek. (Geen honger zoals hierboven wordt uitgelegd).

Je kunt ook als een bourgondiër te werk gaan, lekker smikkelen en vervolgens alles eruit braken. En dan weer lekker opnieuw beginnen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kleinere porties eten zodat je niet zo snel vol zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel sporten, ga eerst een klein beetje eten, wacht een klein half uurtje en ga dan bijvoorbeeld Hardlopen... Houd dit ongeveer 1 uur vol en je hebt weer honger, na een training heb je meestal ook honger, heb je dan nog geen honger, maak nog een paar extra rondjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiet roken krijg je vreet-kick eet je alles zoo op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kauwgum eten! Van het kauwen maak je speeksel aan, en in speeksel zit een stofje waarmee je je eten sneller verteerd! Dus als je kauwgum kauwt krijg je sneller weer honger, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in kauwgom zit vaak munt, en dit maakt je spijsvertering 'wakker', vandaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klopt niet. In je speeksel zit een stof (ik geloof enzymen) wat een verterende stof is. Dit is ook logisch, want als je eet, maak je speeksel aan, wat je eten verteerd. Met een kauwgum maak je ook speeksel aan, maar eet je niet, dus verteerd het wat er in je maag zit. het is goed bedoeld maar ik houd niet zo van verbeterd worden door een slechte verbetering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt het over Enzymen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Enzymen dat verteerd niet, dat maakt de oppervlakte van het eten groter zodat het zo naar binnenvliegt maar
Wat jij zegt is niet waar :D
Kaugom eten helpt daarbij je krijgt er honger van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vol zit, heb je geen trek meer - zo werkt je lijf als het goed is: het gevoel dat je volzit, geeft aan dat je voldoende gegeten hebt.
Geniet van het eten dat je doet, en ga niet méér eten, want dan heb je kans dat je (op termijn) dik wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink eens een kop munt-thee. Je spijsvertering gaat daarvan alvast aan de slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn truc is
Eerst je zelf vol stoppen
Daarna iets proberen dat onmogelijk is bijvoorbeeld je elleboog te likken 2 min lang
Daarna heb je weer honger
Het is iets met de hersenen ik weet niet meer wat er gebeurde in je hersenen maar ja