Alle drogisterijeen en andere winkels liggen vol met afslankproducten.Wat te doen als je wilt aankomen????????

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou inderdaad, zoals eerder is gezegd, bij een dietetist aankloppen. Zij (of hij) kan op indicatie een evenwichtig voedingspatroon voor je opstellen. Iedere dag naar een frituur is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het kan inderdaad een serieus probleem zijn, de markt is nu eenmaal gericht op afvallen omdat daar harder om wordt geschreeuwd. Je kan je door je huisarts laten doorverwijzen.

Het is misschien een optie om eens bij je huisarts te gaan informeren. Misschien kun je eens bloed laten prikken om een beter beeld te krijgen van het -eventueel- ontbreken van bepaalde enzymen in je darmen die de opname van voedingsstoffen en/of vetten regelen. Het zou ook nog een te snel werkende schildklier kunnen zijn. Ook dit is inzichtelijk te maken middels een bloedonderzoek. Ik had vroeger een te snel werkende schildklier en had daardoor o.a. behoorlijk ondergewicht. Ik woog bij een leeftijd van 23 jaar maar 43 kilo, terwijl ik momenteel (21 jaar later) een nog net niet te langzaam werkende schildklier heb. Beide geven vage veelal vervelende klachten en kunnen door een simpel minuscuul klein tabletje met schildklierhormoon (0,025 milligram om mee te beginnen, dus heeeel weinig) ondervangen worden, waardoor je je beter gaat voelen. Ik eet in verhouding echt minder maar ben 12 kilo zwaarder dan 21 jaar geleden...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100