Kan je hartkloppingen krijgen van teveel cola drinken??

Een vriendin van mij! Heeft vanacht super veel hartkloppingen, nou drinkt zij nogal veel cola gedurende dag! Eigenlijk alleen mar cola, kan je daar kloppingen van krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Antwoorden (10)

Het zou kunnen ivm de cafeïne. Maar dan moet ze toch wel erg veel hebben gedronken. Misschien is ze er zelfs (over)gevoelig voor. In dit geval zou ik de cola laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan , ik weet niet of ze rookt of stress heeft want daar kan het ook door komen : cafeïne, nicotine en stress
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan. door de vele cafeïne die erin zit, van koffie krijg je het niet zo snel want daar zit 10x zo weinig in dan cola
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, heb ik ook gehad. Ik drink alleen nog maar water, maar het scheelt al een hoop op 's avondspits geen cola meer te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een grote inname van cafeine zouden er hartkloppingen kunnen ontstaan, maar als je dat via de cola moet binnenkrijgen moet je wel heel veel drinken.
Bij hartkloppingen denk ik eerder aan stress, en als het heel erg is door problemen met het hart zelf.
Als die hartkloppingen heel erg vervelend zijn, zou ze een keer naar de dokter moeten. Die kan bepalen of het alleen wat onschuldig gefladder is, of echt een ritmeprobleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan door de cafeïne dat in de cola zit, ga maar heel veel koffie drinken voordat je gaat slapen, krijg je precies dezelfde verschijnselen als je vriendin en dat je niet kunt slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik dit als ik sávonds koffie drink, meer dan 1 kopje.
dan zo rond een uur of twee begint het, heel vervelend!
De cafeïne is de boosdoener en die zit natuurlijk ook in de cola en niet te vergeten de energiedrankjes.
Maar ook gefrituurde gerechten, vet eten actieveren de gal zodanig heftig, dat er gedurende de nacht hartkloppingen kunnen voorkomen en natuurlijk de stress.
Dus mogelijk een optelsommetje van ongezond leven en eten.
Dit soort van klachten zijn eigenlijk waarschuwingen van ons eigen lichaam dat we er niet goed mee om gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet heel heel veel cola drinken om er zo extreem last van te hebben. Hartkloppingen krijg je eerder door mononatriumglutamaat oftewel vetsin, zit vaak in chips en chinees/indisch eten. Heeft ze dat misschien genomen? Cafiene is meestal uitgewerkt na 3 uur. Dus zal ze heel veel cola in de afgelopen 3 uur moeten hebben gedronken. De suiker in frisdranken maken je niet extreem drukker, zoals de oudere generatie wel eens denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In cola zit zowel veel cafeïne als veel suiker. Van beide kun je hartkloppingen krijgen - zeker als je daarnaast weinig gezonde zaken gegeten hebt.

Sommige mensen zijn er ook gevoeliger voor dan anderen. Het is natuurlijk voor niemand goed om veel cola te drinken, maar de een wordt er heel trillerig van en krijgt hartkloppingen, terwijl de ander zich hooguit een beetje onrustiger voelt dan anders, of zelfs dat niet opmerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook gehad! Normaal drink ik altijd Cola Zero. Ik dronk die keer 2 glaasjes gewone cola en ik kreeg hartkloppingen. Ik weeg niet hoe het komt maar in de zero krijg ik geen hartkloppingen. Toen ik die hartkloppingen kreeg, toen trilden mijn handen helemaal voor een paar minuten. Gelukkig was dit maar eenmalig.