Je bestaat voor het grootste deel uit water ( zo'n 80 %, meningen daarover lopen sterk uiteen ). Dit water scheidt je ook weer af ( urine, zweten, ademen etc ). Als je niet drinkt, wordt het nauwelijks aangevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je zonder water zou uitdrogen en niet meer zou kunnen functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag scheiden we via de huid, de longen, de ingewanden en de nieren gemiddeld zo’n twee liter water uit. Alleen al door te ademen, raken we elke dag ongeveer een halve liter vocht kwijt. Als dit water niet wordt vervangen, zullen we uitdrogen.

Water drinken is ook goed om je gewicht op peil te houden omdat water geen calorieën , vet en cholesterol en slechts weinig natrium bevat.
Het onderdrukt de eetlust.

Het lichaam wordt erdoor geholpen opgeslagen vet te verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voor je lichaam
Water drinken is goed voor je lichaam; hoofdzakelijk omdat er afvalstoffen mee afgevoerd worden, maar wist je ook dat het goed is voor je hart? Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat bij mensen die meer dan 5 glazen water per dag drinken de kans op een hartaanval 41% kleiner is dan bij mensen die minder dan 2 glazen per dag drinken. Ook heb je minder kans op darmkanker en tot wel 50% minder kans op blaaskanker.

Meer energie
Het kost veel energie en je kunt je erg moe voelen als je uitgedroogd bent, zelfs bij een lichte uitdroging al. Als je dorst hebt, ben je eigenlijk al uitgedroogd; en dit kan leiden tot uitputting, duizeligheid en andere nare symptomen.

Mooie huid
Regelmatig water drinken zorgt voor een strakkere en jongere huid. Ook zal je huid egaler en mooier van kleur worden.

Afvallen
Water is een van de beste hulpmiddelen bij afvallen, hoofdzakelijk omdat het vaak andere dranken vervangt die meer calorieën en suikers bevatten, maar ook omdat het je honger onderdrukt wat er dus voor zorgt dat je minder gaat eten.

Tegen hoofdpijn
Soms als je hoofdpijn hebt is het simpelweg omdat je te weinig water hebt gedronken, hoofdpijn is namelijk een vaak voorkomend symptoom van uitdroging. Vaak last van een kater en de bijbehorende hoofdpijn na een avondje flink doorzakken? Drink dan 2 glazen water voordat je naar bed gaat en je zal er een stuk minder last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder water droog je uit.
Water zorgt er ook voor dat afvalstoffen je lichaam kunnen verlaten. Je hebt misschien wel eens de uitdrukking gehoord dat water je lichaam "zuivert".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt veel onzin over water uitgekraamt, je hebt water nodig maar bij het teveel drinken krijg je later nierproblemen. De mens is geen vis meer, drink je te weinig kan je dat zien aan je huid, drink je veel water treedt er geen verschil op in je huid vergeleken met die van een gemiddelde waterdrinker, dus de mythe van het is zo goed voor je huid is nooit aangetoont. Water met mate, aangezien het een goedkoop middel is wordt het vaak gebonden en in een product toegevoegd. Vlees, groenten, brood overal zit water in, met een paar koppen koffie en/of thee+frisdrank en eten oid zit je als snel op de anderhalve tot twee liter, als je dan kijkt naar je gewicht en lengte zal je zien dat een gemiddeld persoon zich nergens druk over hoeft te maken. De acht glazen water per dag voor het schoonspoelen van je lichaam is kolder en nooit bewezen. Je lichaam functioneert met minder water precies hetzelfde, te weinig water zoals de mensen in zeer droge gebieden is natuurlijk ook niet goed. Je bestaat uit water maar je houdt ook water vast in je cellen. Water is goed omdat er geen calorieën inzit, ons kraanwater is gezonder dan bijv. het gros van de mineraalwaters, wel gaan we door het enorme medicijnengebruik in Nederland ons drinkwater vergiftigen. Maar aangezien de medicijnproducenten zeer machtig zijn in Nederland mag dit schijnbaar niet openbaar worden gemaakt. Dus water is goed maar ook niet goed, net zoals alles eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in water zit niks dus je wordt er niet dik van zoals die anderen fruit dranken met suiker en dergelijken

Toegevoegd na 51 seconden:
en je kan niet zonder water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het reinigd je lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zitten geen calorieën in, en het reinigt je lichaam