Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik gun me de tijd niet om te ontbijten op het werk kan en mag het niet wie weet er een alternatief (behalve vroeger op staan )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je naar bed gaat alvast ontbijten en je tanden poetsen, scheelt flink 's morgens, je kunt nog langer in bed blijven liggen !

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

Onderweg je boterhammen eten. In de auto of trein.
Op de fiets is het wat lastiger, maar beter wat eten dan de hele ochtend niets eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De avond ervoor al klaar maken en in een zakje (luchtdicht) doen. De volgende ochtend thuis of onderweg opeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je altijd een paar bananen binnen handbereik heb.
Die eet je makkelijk,en je krijgt toch wat binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan 's avonds een boterham maken met beleg naar keuze en in alufolie in ijskast leggen zo heb je hem maar te nemen en hapweg terwijl je je begint voor te bereiden op de dagtaak.
Drink ondertussen een glas fruitsap en/of melk,koffie/thee
Neem een muesli ontbijtgraankoek, een banaan.
Drink een Fristi.
Onthoud: 's morgens eten als een koning, s'middags eten als een prins en 's avonds eten als een bedelaar. d.w.z. een stevig ontbijt, middagmaal, lichte kost 's avonds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink ontbijt makelijk, snel & gezond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, dat wilde ik ook zeggen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
min is niet van mij maar drinkontbijt is misschien snel, maar absoluut niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook nog eens duur in vergelijking met brood.
Goedemorgen drinkontbijt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk eerder opstaan, als je dat niet wilt kun je de avond daarvoor je ontbijt maken en onderweg opeten.
Zorg ervoor dat je altijd ontbijt want dat is heel belangrijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontslag nemen...
Of eten verstoppen op de wc van het werk en daar stiekem eten...
Leren leven met een hongergevoel...
Of gewoon verstandig zijn en voor jezelf zorgen: vroeger opstaan en eten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 Bananen met 100% verse multivitaminesap ergens onder weg in de winkel kopen en dat tijdens op de weg naar de werk opeten en opdrinken.
Dit is goedkoop snel en ook nog gezond en bananen sattigen sneller zo krijg je niet zo snel nog weer honger.
Success
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het natuurlijk zoeken in dingen die je tijdens andere bezigheid kunt wegwerken, zoals drinkontbijtjes en kant-en-klare ontbijtrepen en dergelijke maar dat had je vast zelf al bedacht. Een echt alternatief is jezelf een andere instelling aanmeten door er eens over na te denken wat je eetgewoontes met je stofwisseling doen. Eten is niet hetzelfde als benzine tanken. Als je met andere dingen bezig bent is je lichaam niet bezig met de spijsvertering. Dat slecht verteerde voedsel kan allerlei gezondheidsklachten opleveren, zoals maagpijn, een opgeblazen gevoel, hoofdpijn, diarree. Neem er in ieder geval de tijd voor en eet met aandacht. Liever wat later en rustig eten, bijvoorbeeld onder koffietijd, dan gestresst je ontbijt naar binnen kieperen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij gunt jezelf geen ontbijt. Tegen de tijd dat je op je werk bent 'mag' en 'kan' het niet.

Wie heeft jou die regel opgelegd?

Sta een half uur eerder op en neem de tijd voor je ontbijt. En als je niks door je keel krijgt zo vroeg op de ochtend, dan maak je een paar boterhammen o.i.d. klaar, die neem je mee en die ga je dan lekker onderweg (bus, trein) of op je werk oppeuzelen.

Er is geen baas die jou van je energietoevoer mag afhouden. Als dat wel gebeurt, dan zou ik snel wegwezen.
Jij bent de enige (als ik je vraag mag geloven) die zichzelf geen voedsel gunt 's ochtends.

Wie is hier de baas? Wie is hier slaaf?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dag beginnen met ontbijten is het beste wat je kunt doen!!!

denk aan je lijf en doe niet zo lui maar sta gewoon 15 min. eerder op..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haat ontbijten met als direct gevolg dat ik steeds maar zwaarder wordt, tegenwoordig neem ik -gedwongen door mijn vrouw eigenlijk- :-p een drinkontbijt genaamd goedemorgen, is snel te consumeren en nog lekker ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans op gewichtstoename is juist groter als je een maaltijd overslaat, met name het ontbijt. Dat zou betekenen dat je, gesteld dat je om ongeveer 18.00 uur avondeet, gedurende 16 uur niet eet. Daarmee zet je je lichaam het grootste deel van een etmaal op de spaarstand, een te lage verbranding waardoor het lichaam veel meer ingenomen calorieën van de wel genoten maaltijden eerder in vet omzet dan verbrandt. Moslims kunnen daarover meepraten. Na de ramadan, waarbij ze van zonsopkomst tot -ondergang vasten, zijn de meesten aangekomen, ook degenen die zich niet te buiten gaan aan lekkernijen na het vasten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding