Hoeveel calorieën zitten er in een snottebel ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een rare, maar toch leuke vraag +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gadverdamme,waarom wil je dat weten?
Laat maar,ik wil het niet weten!;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord!

Het beste antwoord

Snot bestaat uit slijm (grootste gedeelte vocht/water), stofdeeltjes, celresten,bacterien en witte bloedlichaampjes die de longen kwijt willen.

Als je snot doorslikt dan komen deze dingen in je maag en hier worden de bacterien vernietigd door de maagsappen. Je kunt je echter voorstellen dat bepaalde deeltjes (o.a. eiwitten en wat suikers) van de celresten en bloedlichaampjes (en misschien wel van de bacterien) in de darmen weer worden opgenomen en hergebruikt.

Er zitten dus in theorie wel calorieen in snot. Dit aantal zal echter zo laag zijn dat je er zeker geen rekening mee hoeft te houden met een dieet of iets dergelijks.

Was een antwoord van roebaaan op een gelijkaardige vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet is het antwoord op die vraag nog niet bekend. Wel zal er hopelijk spoedig een serieus onderzoek naar neuspeuteren worden gedaan. Vorig jaar heeft een voorstel om wetenschappelijk onderzoek te doen naar neuspeuteren namelijk de Kolderbokaal gewonnen. Dat is een prijs voor een idee dat in eerste instantie belachelijk lijkt (nou, dat valt toch wel mee...?), maar daarna toch aan het denken zet. De organisatoren van de Kolderbokaal zullen zich inzetten om het onderzoek daadwerkelijk uitgevoerd te krijgen.

Het lijkt mij dat neuspulk niet meer is dan ingedroogde snottebel, dus misschien kunnen we contact met ze opnemen, en vragen of ze de calorie-vraag ook mee willen nemen in hun onderzoek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er wel aan wiens snottebel, eigenlijk hoe groot en hoe vast/dik/vloeibaar die is.
Er is namelijk nog geen standaard bekend gemaakt voor grootte en consistentie van snottebellen.
Je hebt ze in geel en in groen en met rode sliertjes en adertjes. Dus dat varieert nogal.
Op sommigen kun je zelfs (uit)glijden.
Beter is om een foto bij te voegen met de hoeveelheid snot gemeten van de snottebel waarvan je het wil weten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn antwoord baseer ik op hetfeit dat de vraag in de categorie Eten en drinken staat, dus als hij in gezondheid zou staan.

Toegevoegd na 4 minuten:
dus NIET als hij in Persoon& Gezondheid zou staan