Wat zijn de verschillen tussen de Turkse keuken en de Marokkaanse keuken?

Ik bedoel dus: wat eten Turken wel en Marokkanen niet of andersom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé conan lieverd,long time not see ! Alles goed ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dreamqueen: Dank voor je warme welkom terug!! Ben hier inderdaad een tijdje niet geweest. Yep, alles goed hier. Hoop met jou ook!

Het beste antwoord

De Marokkaanse keuken is sterk beïnvloed door de keukens van de Moren, de Arabieren en de Berbers en deze keuken ligt tussen de Mediterrane keukens en de Afrikaanse keukens in.

Een bekend product uit de Marokkaanse keuken is couscous. Ook de Toearegthee is beroemd.

De Turkse keuken is een internationaal gewaardeerde keuken met een lange traditie.

De variatie van het eten in Anatolie komt voort uit de talloze invasies van vreemde volkeren, die een spoor van kookstijlen hebben achtergelaten in het gebied. Een andere reden voor de diversiteit van de Turkse keuken is dat, op hun weg uit Centraal-Azie, de Oghuz Turken in hun rijken zoals het Ottomaanse en Seljoekse Rijk, de bevolking van Iran, Irak, Egypte en de Balkan integreerde en hun kookkunst overnam.

De Ottomaanse Sultans hadden in het Topkapi-paleis in Istanbul een gigantische keuken waardoor, onafhankelijk van de welstand van de bevolking, de luxueuze Turkse kookkunst, zoals wij die nu kennen, behouden bleef en uitgebreid werd. Op het platteland bleven daarnaast regionale en etnische keukens in stand. De traditionele Centraal-Aziatische Turkse keuken heeft ook veel blijvende invloed gehad op de keukens van Europa en het Midden-Oosten. Zo is Yoghurt, het belangrijkste onderdeel van het Griekse Tzatziki, een typische Turkse nomadendrank.

De gerechten zijn meestal gebaseerd op vers fruit en groente, gegrild vlees of vis en vele soorten salades.
De diverse schotels worden vaak begeleid door yoghurt en sauzen.

Totaal verschillend dus.