Waarom is de hagelslag wit?

Bij mijn melk chocolade gageslagen zitten er soms ook bij die gedeeltelijk wit zijn hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gageslagen??

Antwoorden (5)

Er bestaat witte hagelslag en witte chocoladevlokken.
Waarschijnlijk was de vulmachine niet leeg van de ene soort.

Toegevoegd na 3 minuten:
Chocolade wat heel oud is slaat ook wit uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt wit? of gewon wat verkleurd?
het kan zijn dat de suiker /cacao niet goed gemengd is geweest. Of het glansmiddel niet goed verdeeld. gewon foutje in de productie dat verder geen kwaad kan
anneliez
13 jaar geleden
Dat vast over de datum,oude chocolade slaat wit uit.
Heb ik ook gehad en het komt de smaak niet ten goede.
Je kan er niet ziek van worden maar ik zou het weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misch. is tie rot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt wit? Dan geldt het antwoord dat al als eerste gegeven is.

Als je bedoelt dat bruine hagelslag wit is uitgeslagen, komt dat doordat de hagelslag op een te hoge temperatuur is bewaard. Het vet uit de chocola is dan naar buiten gekomen. Dat is niet schadelijk en het verandert ook niets aan de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Dat merk je ook goed als je een (ingepakte) chocoladereep per ongeluk in de zon hebt laten liggen, dan smelt ie een beetje en als ie dan weer hard geworden is, is ie wittig. +1