Omdat Frankrijk niet Nederland is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er geen animo voor is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben er geen behoefte aan dat is animo;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf dan in Nederland ;)
Het zijn typisch Nederlandse producten en worden niet gebruikt voor de export naar andere landen. Uitzonderingen daargelaten voor bv Nederlandse snackbars in Spanje enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms hebben ze die wel.
De Lidl of Aldi hebben wel eens Nederlandse weken.
Zelf heb ik in Parijs wel eens frikandellen gekocht bij 1 van die 2 winkels (... of was dat bij Leaderprice...?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist de charme van een land dat er niet overal Hollandse producten te koop zijn. Kun je eens snuffelen in de supermarkt en lekkere andere dingen proberen. Kun je niet leven zonder je hagelslag en je pindakaas, dan neem je een potje/pakje mee op je vakantie.

Ik weet zeker, dat wanneer de Fransen dol zouden zijn op drop, dat het daar ook wel te koop zou zijn. Maar blijkbaar is daar geen behoefte aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland houdt van zoet
Frankrijk houdt van fris en wat zuurder

Bedrijven spelen op deze algemene voorkeuren in, dus de mayonaise in nl is wat zoeter, in frankrijk is die wat zuurder.

Zo is er geen enorme vraag naar drop en hagelslag in frankrijk, ook niet in veel andere landen. Frikadellen zijn weer typisch nederlands en er zijn weinig mensen in andere landen die daar ooit van gehoord hebben en is er ook weer weinig vraag naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien weet je het al maar uit frankrijk komen onze tafelmanieren maar niet helemaal want een frikandel eet je met je handen meestal en dat vinden de franse niet zo fris dus zijn ze bang als ze het verkopen de mensen altijd zo gaan eten

dom he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de carrefour en migros verkopen ze drop (bijv krijtjes) en in de migros kan je ook frikandellen vinden.