Wat kun je het beste eten/drinken voor een waterpolowedstrijd?

Pasta geeft me geen energie en energiedrank ben ik geen fan van

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is erg belangrijk rekening te houden met de tijd van inname. Zorg ervoor dat je de laatste maaltijd uiterlijk 2-3 uur voor de wedstrijd nuttigt. Als je een uur voor de wedstrijd pasta eet dan zal dit idd weinig doen. Zorg dat je op tijd complexe koolhydraten binnenkrijgt (rijst en pasta bijvoorbeeld). Belangrijk is om vlak voor de wedstrijd in ieder geval geen snelle koolhydraten binnen te krijgen (suikers). De energie die deze leveren zijn te kort voor de wedstrijdtijd van een waterpolowedstrijd. Vlak voor de wedstrijd nog een mueslireep o.i.d. Ook kun je caffeine gebruiken (ook verkrijgbaar in tabletvorm) voor de wedstrijd. Deze zullen ervoor zorgen dat je glycogeenvoorraad minder snel wordt uitgeput ( dus meer energie beschikbaar ). Na de wedstrijd is het belangrijk om de suikerspiegel weer aan te vullen met bijvoorbeeld dextrose of fructose.

Bronnen:
Student sportgezondheid

Een banaan zit vol met energie :)

Pasta en andere koolhydraatrijk eten geef wel degelijk energie alleen duurt het langer voordat het in energie wordt omgezet als bijv. bij energydrinks, energybars dextro. Daardoor moet je het niet net voor het sporten eten maar een paar uur van te voren. Het is ook zo dat pasta's, bananen enzo beter zijn omdat je suikerspiegel geleidelijk omhoog gaat en bij dextro en zo direct. Juist dan kun je ook weer net zo hard in een dipje terechtkomen. Toegevoegd na 2 minuten: En ja een banaan is perfect! Dat werkt erg goed en ja altijd blijven drinken. Zowel voor als na het sporten.

Bronnen:
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/440/S...

Indd.. gewoon wel pasta en veel groenten. Hier zit veel ijzer in;).....

Het beste is om de dag van te voren en/of in de ochtend een lekker groot bord met aardappelen, groente en vlees te eten en een goed glas melk of sap te drinken. Een dextro-tablet of een banaantje vlak van te voren erbij kan ook geen kwaad. aardappelen zijn zeer koolhydraatrijk, in groente zitten veel vitaminen en in vlees veel vetten. Dezen zijn allemaal handig als je langdurig veel energie wil hebben. tussendoortjes geven maar voor kort veel energie, vanwege de simpele suikers die daarin zitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100