Wat kan mij gebeuren wanneer ik de aardappelschijfjes uit een bolle verpakking alsnog eet?

De verpakking van mijn aardappelschijfjes stond net bol. Na openmaken weet ik dat ze er nog prima uitzien en ook stinken ze niet. Ze zijn nog vijf dagen vers. Ik heb honger en zin. Zal ik ze gewoon opbakken en -eten? Heeft iemand dit weleens gedaan en werd je er ziek van?

Toegevoegd na 21 uur:
Ik heb het gegeten, mensen. Ik voel me overigens prima. Ik weet dat het dom was, en ik moet toegeven dat het niet smaakte zoals het hoort. Wel oké verder. Ik las dat een voedselinfectie een paar dagen de tijd nodig heeft om door te zetten, dus ‘veilig’ ben ik nog niet? (Eigen schuld.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
54.8K

Antwoorden (4)

Ik zou het niet doen zo'n verpakking staat niet voor niets bol.mij is ooit verteld door een skipper(iemand die voedsel uit containers bij supermarkten haalt)dat juist die aardappels gevaarlijk zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
maar in je kunt er een voedsel vergiftiging aan overhouden varieerend van buikpijn tot doodziek zijn.Ik normaal nooit zo,n purist maar met voorverpakte aardappeltjes erg voorzichtig.zeker als het lang buiten de koeling is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord op de vraag in 1 woord, dissimilatie.

Als de verpakking v/d aardappelschijfjes als bol staat voordat de houdsbaarheid datum is verstreken, staat je koelkast niet koud genoeg, of is het produkt is in de winkel niet snel genoeg in de koeling terecht gekomen.
Oftewel, bacteriefeest. Weggooien die handel. Of terug brengen naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voedsel wat je niet vertrouwd moet je niet opeten.
Echter, in dit geval, als je de aardappelschijfjes zou frituren kan je er volgens mij niet ziek van worden.
Frituren doe je op 180 graden. Een knappe bacterie die dat overleefd.

Toegevoegd na 4 uur:
Mijn antwoord is niet echt slim gekozen gelet op de twee reacties over het bij bederf ontstaan van toxines.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dag later zie ik deze vraag. Hoop niet dat je ze opgegeten hebt. Zelfs als je ze wel gegeten hebt en je voelt verder niks, prima, maar volgende keer niet meer doen. Wees altijd voorzichtig met over de datum of bol staan of blikken met een deuk erin. Niet nemen.

Het is een zichtbare waarschuwing dat er met de kwaliteit iets aan de hand is.