Hoeveel suiker eten we gemiddeld per jaar?

De ene bron zegt 50 kilogram, de andere 38 gram. Weet iemand hoe het echt zit? Heb je daar een wetenschappelijke bron bij? Alvast bedankt voor het antwoord!!

13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Volgens de bron hieronder is het 38 kilo per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Ik vraag me af hoe 'wetenschappelijk' gezondheidsplein is. Bedankt overigens voor de link.

Andere antwoorden (3)

het is moeilijk om te zeggen. iedereen eet wel wat meer of minder. maar uit onderzoek is het ong. 32 kilogram per jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Bedankt voor de link. Maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van de Suiker Stichting. Zij zijn namelijk niet neutraal, maar behartigen belangen van suikerproducenten en dergelijke.
Ik denk dat het verschilt, maar ik heb eens gezocht en het gemiddelde is dan 38 kg suiker per jaar.
Ik weet niet zeker òf het klopt, maar dat heb ik dus gevonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
peppie61 was me toch nog voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel te veel 8-)