Als je aan melk water toevoegt, wordt het dan halfvolle melk?

meningsverschil met iemand die zegt van volle melk halfvolle te maken door water toe te voegen.
Halfvolle melk heeft toch te maken met 't afromen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.4K

Antwoorden (6)

Het verschil tussen volle, halfvolle en magere melk zit in de hoeveelheid vet.

Verdunnen met water is niet correct, want water is geen melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Toch bestaat melk voor 87% uit water! Zie http://www.xquis.com/xquis/warenkennis/135/melk.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is trouwens ook niet te zuipen; ik heb het als kind wel eens geprobeerd, omdat ik geen volle melk lustte. Water erbij en.....gadverderrie ! Waterige volle melk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter is er dol op: water-melk... volgens haar het lekkerste wat er is. Eerst een glas melk en dan in hetzelfde glas water... lekker troebel goedje, maar zij smult ervan...
Hoe maak je halfvolle melk? Aanvullen met water? Nou, was dat maar waar; dat zou heel makkelijk zijn en lucratief. Nee, halfvolle melk maak je door het vet uit de melk te halen. Dat gaat door middel van een melkcentrifuge. De melk wordt dan zo hard in de rondte gedraaid dat het vet in de melk naar buiten wordt geslingerd. Vet is lichter in gewicht dan de rest van de melk en dus wordt die het verst naar buiten geduwd. Het lichtste deel blijft in het midden: dat is het vet. Dat kunnen ze er dan zo uithalen.
Amadea
13 jaar geleden
Nee!

Volle melk bevat 3% vet en halvolle melk bevat 1,5% vet.
Het is niet zo, dat als je een half glas melk aanvult met water, dat je dan halfvolle melk krijgt.

Halfvolle melk bevat evenveel eiwitten en calcium als volle melk, maar bevat de helft van het vet. Als je melk met water verdunt heb je dus maar de helft van de voedingsstoffen die in een glas halfvolle melk zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind kregen we dat in de oorlog,dat heette niet halfvol,maar taptemelk. Daar zit een hemelsbreed verschil tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe eens gek, koop een pak melk en een pak half volle melk.
1 schenk de melk in een glas
2 schenk een ander glas half vol met half volle melk en
vul dit aan met water.
3 proef van beide glazen.
4 merk je het verschil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o,4 dl toevoegen, dan heb je magere melk