Waarom krijg je koekjesdeeg nooit tot een bal?

Altijd als ik koekjes bak irriteer ik me eraan dat ik dat koekjesdeeg nooit tot een 'samenhangende bal' krijg, maar dat het altijd zo vervelend blijft kruimelen, hoe koel of nat je het ook maakt. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Als je er vocht bij doet, doe dit dan geleidelijk. Blijven kneden. Je moet zeg maar bij teveel vochtigheid meer beslag poeder erbij gooien. En bij teveel droogte juist meer vocht. Je moet de perfecte middenmoot vinden, uieindelijk baart oefening kunst. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat je moet blijven kneden tot je een ons weegt...
leuke grap ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er blijkbaar net aan wat voor een soort koekjesdeeg je maakt. Ik maak wel eens koekjes waarbij het prima tot een bal te kneden is hoor.

Mijn advies: Ander recept proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
draai ze tot je de bal ken, ende...

Toegevoegd op 02-06-2009 15:20:58
Droger deeg maken en oefenen...

Toegevoegd op 02-06-2009 15:22:18
en geen water bij koekjesdeeg en meer boter en gebruik warme handen bij het kneden... Het smeltende boter maakt dat het glad wordt... en samenhangend...
Met de handpalmen kneden... oefening baart kunst...