Wat zijn keps?

In ons Verkade-kwartet zat ook een kwartet 'keps'. Minta keps, advocaat keps, gember keps en sinaasappel keps. Ik heb nooit kunnen vinden wat het nou precies voor dingen zijn. Op basis van oude advertenties lijken het een soort snoepjes, maar heeft iemand meer informatie over wat het nu precies zijn? Receptje?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik weet dat het snoepjes waren voor bij de koffie of thee, maar wat voor iets was het dan precies? Waren ze hard of zacht? Zat er een vulling in? Op wat voor hedendaagse snoepjes lijken ze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dit waren inderdaad snoepjes die men bij de koffie reserveerde i.p.v. koekjes. je had minta ( zeg maar pepermunt ) en de andere namen die je op noemde. Dit nam je in na je koffie om gelijk de nare koffie smaak weg te spoelen. Veel mensen namen het tijdens de koffie om de koffie smaak te geven. groet Jan Timmermans Steenbergen