Mag je rauw-ingevroren groentenmix, twee keer opwarmen ?

Dus rauw uit de vriezer > bakken/koken > volgende dag NOG een keer bakken/koken,... ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan prima.
Wel moet je uitkijken met groene bladgroenten als spinazie, als je deze opnieuw opwarmt bevatten de groenten nitraat, dit wordt in het lichaam omgezet in nietriet wat weer omgezet wordt in nitrosamine. Dit kan kankerverwekkend zijn.
Maar als je het één keer doet kan het echt geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja hoor dat is geen probleem
je hebt wel kans dat je groentes wat verlept zijn maar het kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat ingevroren is geweest zal veel sneller bederven dan voedsel dat vers is, de dag erna als uiterste datum kan best, maar daarna weggooien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet aan te bevelen, zal minder knapperig zijn, opwarmen is meestal minder lekker, echt kwaad kan het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan wel, maar de kans dat het kledderig wordt is erg aanwezig. Tip: volgende keer wat minder uit de vriezer halen, of in kleinere porties invriezen.