Hoe kan je in 1 dag een platte buik krijgen? (z.b.)

Ik heb gisteren te veel gegeten waardoor ik nu een opgezette buik heb. Hoe krijg ik hem vandaag weer plat? Leven op water en buikspieroefeningen doen b.v.?
ps ik ga vandaag zwemmen, vandaar (A)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

laat je lichaam zijn werk doen. Je lichaam heeft tijd nodig om dingen te verteren. De ene maaltijd ligt zwaarder op de maag dan de anderen.

Zorg dat je vandaag lichte maaltijden neemt die makkelijk verteerbaar zijn.
Het helpt niet om als een gek buikspieroefeningen te doen aangezien het niets met je spieren te maken heeft.

Als het goed is trekt het vanzelf weg. Maak je vooral niet druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

uitgebreid naar het toilet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens even goed naar het toilet, dat helpt. Buikspieroefeningen helpen om te zorgen dat je sneller moet.
paulus811
13 jaar geleden
Wrijf met je rechterhand over je buik met de klok mee. In je linker zij even iets meer druk geven. Zo komen alle gassen en je ontlasting makkelijker naar buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je toch gaat zwemmen, dus veel en hard zwemmen zo doe je daar je oefeningen en word je buik van zelf plat, je bent onderwater dus niemand die je buik ziet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je iets te veel gegeten wat gas vormt. Want echt, van 1 maaltijd, hoe copieus ook, wordt je buik niet vet en dik.
Eet wat dadels of neem een paar reepjes koek, een lepel honing of een lepeltje stroop. Venkelthee kan ook.
Dit alles laxeert en houdt de buik rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen wondermiddel en ook geen eenduidige oplossing voor het bestrijden van een opgeblazen gevoel, maar je kunt het wel verlichten.

Eet geen vette producten (spek, alles wat gefrituurd is, chocola) of geraffineerde en gesuikerde tarwegranen, haver of maïs (Cornflakes ed.). Vermijd ook sterk gekruid eten, rauwkost, koolgroenten, peulvruchten en de meeste soorten fruit (vooral abrikozen en bananen). Ook uien, wit brood en nieuwe aardappelen kunnen veel gas vormen. Drink geen bier en koolzuurhoudende dranken. Drink kruidenthee na de maaltijd en wandel om de spijsvertering op gang te brengen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet te vasten maar vermijd een etmaal zoveel mogelijk voedingsmiddelen die gas vormen, zoals peulvruchten, uien en koolsoorten. Als je sowieso rustig aan doet met koolhydraten dan hou je ook wat minder vocht vast.En verder moet je de natuur zijn gang maar laten gaan. Dat proces heeft wat tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak een kruis, doe je oortjes met je lievelingsmuziek in, naar het kleinste kamertje van het huis.... en zitten maar!

vergeet je broek niet omlaag te doen...:P