Is veel onverzadigd vet eten ongezond?

Heeft veel onverzadigd vet eten negatieve gevolgen voor je lichaam? Of kun je gewoon 'onbeperkt' onverzadigd vet eten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
6 jaar geleden
Dat ligt eraan in welke gezondheidshype de persoon gelooft aan wie je het vraagt...
Ritsuka
6 jaar geleden
'te' is nooit goed. Als je heel veel van 1 ding eet, krijg je mogelijk te weinig van andere dingen binnen. Koolhydraten en eiwitten heb je nodig, en je mist mogelijk bepaalde vitamines en mineralen als je alleen maar vet eet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@cryofiel Geloof staat erbuiten.

Antwoorden (1)

Onverzadigd vet is prima. Net als verzadigd vet trouwens, of suiker, of vitamines, of koolhydraten, of zure gerechten, of ...

Het enige dat telt is de balans en de totale hoeveelheid.

Jij vraagt of veel onverzadigd vet eten ongezond is. Dat wordt het, zodra je er teveel van binnenkrijgt. Het zijn namelijk veel, en nogal "kale", calorieën.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dus:

Eet je veel onverzadigd vet en stop je zodra je voldoende calorieën binnen hebt? Dan loop je het risico op tekorten aan bepaalde stoffen. Je behoudt dan je gewicht maar bent toch ondervoed.

Eet je veel onverzadigd vet en stop je zodra je voldoende voedingsstoffen binnen hebt? Dan zorgt al dat vet voor een teveel aan calorieën. Je bent dan niet ondervoed maar je zult zwaarder worden.