Je kunt ze het beste in een vochtige, schone theedoek rollen en in de groentelade van de koelkast bewaren. Op deze manier kan je ze wel een dag of 2-3 goed en vers houden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit uiteraard als ze ongeschild zijn. Je moet ze wel eerst uit de verpakking halen voor je ze in de theedoek rolt. ;-)

Zijn ze al geschild, laat ze dan in de luchtdichte verpakking en bewaar ze zo in de koelkast. Bereid ze dan wel binnen 5 dagen en laat ze voor de bereiding uit de verpakking een minuut of 10 in koud water liggen...ze drogen namelijk erg snel uit.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit uiteraard als ze ongeschild zijn. Je moet ze wel eerst uit de verpakking halen voor je ze in de theedoek rolt. ;-)

Zijn ze al geschild, laat ze dan in de luchtdichte verpakking en bewaar ze zo in de koelkast. Bereid ze dan wel binnen 5 dagen en laat ze voor de bereiding uit de verpakking een minuut of 10 in koud water liggen...ze drogen namelijk erg snel uit.
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+werkt perfect en van de week haal ik ze bij de H... waar ze weer te koop zijn! geschild en al voor een leuk prijsje...:)
amc
7 jaar geleden
Hmmmmmm...yummie! Toevallig heb ik ze gisteren gegeten...heerlijk!
Als je ze langer wil bewaren, dan is invriezen de enige oplossing. Dit doe je door wel te schillen maar niet te koken of blancheren en vervolgens verpakt in de vriezer te doen.
Zoals alle rauwe groenten die je invriest beter niet eerst ontdooien maar direkt in kokend water doen en minder lang koken dan verse groenten.