Waarom stinken mijn winden nadat ik eieren gegeten heb?

Ik heb dit een paar keer getest met tussen periodes maar nu ben ik er 1oo% zeker van dat het aan de eieren ligt!

Weet iemand waarom mijn winden zo erg stinken nadat ik 2 eieren gegeten heb?

Is er iets abnormaals in mijn maag- en darmstelsel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
22.1K

Antwoorden (2)

Stinkende zwavelgassen ontstaan als de goede bacteriën in je darmen –ook wel darmflora genoemd– eiwitten afbreken die deels uit zwavelhoudende aminozuren (cysteïne en/of methionine) bestaan. Deze zwavelhoudende eiwit-bouwstenen zitten in bijna alle eiwitrijke voedingsmiddelen. Voedingsmiddelen waarin relatief veel zwavelhoudende eiwitten zitten, zijn: eieren, bonen.
Als jouw scheten stinken, is het wellicht verstandig om te letten op je eiwit-inname. Eet bijvoorbeeld minder eieren, bonen,
fremar
10 jaar geleden
het is idd de zwavel. zwavelhoudende AZ.
bij een goede vertering worden deze netjes opgenomen in het bloed (dat is vertering: het opnemen van voedingsstoffen van darm, naar bloedbaan). Als eiwit niet volledig wordt opgenomen dan ontstaat er rotting. Dit stinkt. stinkt je scheet niet, dan was het geen eiwitrotting. eiwitten waar meer zwavel in zit stinken erger.

goed kauwen helpt al veel, en op tijd eten. dit laatste werkt zo: als je te lang wacht, krijg je honger, honger, honger, vervolgens ga je eten, maar doordat je te lang hebt gewacht gaat het lichaam versnelt de maag legen, met als gevolg een niet volledige vertering.