Als wereldwijd de vleesproductie weer teruggebracht zou worden naar oude waarden en normen, zouden vegetariërs weer vlees gaan eten?

Ik bedoel, als dieren met respect behandeld zouden worden, geen bio-industrie meer. Vlees weer duurder werd en dat we daardoor minder vlees gingen eten.

Gewoon zoals het een eeuw geleden was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik niet. Ik blijf een dierenvriendje. Toegevoegd na 2 minuten: Maar ik pest af en toe wel m'n katten moet ik toegeven :)

Ik niet. Het is voor ons niet nodig, en als het dan ook nog eens duurder wordt zie ik geen reden. Het blijft een grotere belasting voor de aarde: vlees productie t.o.v. granen en groenten productie. Daarnaast heb je naast je vleesje altijd nog granen en groenten nodig. Ik zie geen enkel voordeel in vlees eten en vele voordelen in het niet eten van vlees. Als dat verandert draai ik m'n mening vast wel bij.

Dat denk ik niet. Veel vegetariers zijn dat geworden omdat ze dieren niet willen laten lijden, (wat bij slachten onvermijdelijk is), en omdat er zoveel plantaardige gewassen nodig zijn om 1 kg vlees te telen, dat daarmee veel meer mensen gevoed zouden kunnen worden. Dus om de honger de wereld uit te helpen... Bovendien zou het niet eens kunnen met de vleesconsumptie van tegenwoordig, die kan nooit biologisch of diervriendelijk geproduceerd worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100