Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In Duitse restaurants heeft alles wat gebakken wordt vaak een naar onze begrippen vieze, irritante bijsmaak die je de hele avond nog heugt.

Gebruiken ze daar een ander soort vet om in te bakken? Een vriendin suggereert dat het de restsmaak van een speciaal reiniginigsmiddel kan zijn, dat bij onvoldoende naspoelen die smaak oplevert.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Mij lijkt dit geen vraag maar een stelling. En letterlijk een kwestie van smaak. Maar goed. Ik denk dat je in net iets te goedkope tenten eet.

Ik vind de Duitse keuken prima:):)

Mocht het een keer tegenvallen, neem er een biertje bij:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Duitsland kun je voortreffelijk eten. Nooit geen irritante bijsmaak aangetroffen. 't Zal je bovenlip wel wezen.
Dus het antwoord is: nein!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar heb je gegeten? In een restaurant in Duitsland, of in een Duits restaurant in Duitsland? In een Indiaas restaurant heeft veel eten een typische tandoori-smaak, ook in Duitsland.

Mijn ervaring is dat je in Duitsland juist veel beter uit eten kunt dan in Nederland. De kwaliteit is beter, de bediening vriendelijker, de gasten schreeuwen niet zo, en je betaalt 25% tot 50% minder dan je in Nederland kwijt zou zijn voor hetzelfde soort eten in hetzelfde soort restaurant.

Dat verhaal van het reinigingsmiddel is pure onzin. De Duitse voedselwarenwet is zo'n beetje de strengste ter wereld, en de controles zijn frequent en streng.

Bijsmaak? Neen, nooit gemerkt.

PS. Ik kom heel vaak in Duitsland, ga er vaak uit eten, laat ook wel eens wat bezorgen - en bijna altijd naar volle tevredenheid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga dan eens naar een goed restaurant. Die zijn in Duitsland veel makkelijker te vinden dan bij ons, trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Szal;

Misschien een chefkok getroffen die Reinheitsgebotsextremismus aanhangt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap niet wat je met bijsmaak bedoel,gisteren nog perfect wezen eten in emden. 2 personen met 1 biertje en 1 alster ,2 typisch duitse hoofdgerechten voor 21 euro
Daar heb ik absoluut geen bijsmaak van!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding