''India wordt de Big Mac Maharaja Mac genoemd; dit is bereid met kippenvlees in plaats van rundvlees, omdat in India de koe als een heilig dier beschouwd wordt. Ook de saus is anders, zodat de enige gelijkenis met de Big Mac het formaat is; de Big Mac bestaat dus in feite niet in India.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja die kennen ze daar ook. Alleen zit er dan kippenvlees in i.p.v. rundvlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net dit gevonden:

Big Mac

De Big Mac is een hamburger van de fastfoodketen McDonald's, die bedacht is door de Amerikaanse franchisenemer Jim Delligatti in 1968. Het broodje werd een wereldwijd succes en is inmiddels het vlaggenschip van de onderneming geworden. Het bestaat uit twee beefpatties (schijven rundergehakt) met sla, kaas, augurk, uitjes en speciale Big Mac-saus op een driedelig sesambroodje.
[bewerken] Trivia

In India wordt de Big Mac Maharaja Mac genoemd; dit is bereid met kippenvlees in plaats van rundvlees, omdat in India de koe als een heilig dier beschouwd wordt. Ook de saus is anders, zodat de enige gelijkenis met de Big Mac het formaat is; de Big Mac bestaat dus in feite niet in India.
De prijs van de Big Mac wordt gebruikt als economisch instrument om de waarde van de dollar te bepalen in de zogenaamde Big Mac-index.
De Amerikaan Don Gorske is wereldrecordhouder Big Mac eten. Tussen 1972 en 2011 at hij maar liefst 25.000 Big Macs.[1] Hij claimt dat Big Macs 90% van zijn vast voedsel uitmaken. Hij komt aan de orde in de documentaire Super Size Me.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus hij bestaat in feite niet.
(zoals in de andere landen ze m kennen)
Maar hij wordt dus alleen anders bereid.