Ha, die Gdanonym;

Het is al een jaar of twintig geleden, maar toen stond 's zomers elke zaterdag een visboer uit Volendam in het Duitsche Saarburg zijn handel aan de man te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaap de Volendammer is in ieder geval in Kerkrade, en zelfs op de markt in Duitsland (heb helaas niet kunnen achterhalen waar) te vinden:

Jaap de Volendammer is een begrip in Kerkrade en wijde omgeving. Het bedrijf werd al in 1904 gevestigd en wordt dan ook al in de derde generatie uitgebaat. Dit feit alleen al bewijst dat kwaliteit hoog in het vaandel van de oorspronkelijk uit Volendam stammende familie Schilder staat geschreven. Ook wat betreft de service kan het bedrijf op een rijke ervaring terug grijpen, zodat aan elke wens van de cliëntele voldaan kan worden binnen zeer korte tijd. Tot zijn vaste cliëntele rekent het bedrijf naast talloze particulieren ook diverse ziekenhuizen en zorginstellingen. De employees van het bedrijf zijn net als de eigenaar zeer deskundig en werken zowel in de kleine maar zeer hygiënische winkel, als ook op de wekelijkse markten die in de verscheidene steden in zowel Nederland en Duitsland worden bezocht.