Toevallig las ik laatst het (Engelse) artikel op Wikipedia over shoarma (shawarma). Zie bron.

Volgens dit artikel is het inderdaad een gerecht dat in vele landen verkocht wordt, zo ook in Engeland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
hopelijk smaak ie net zo lekker als in Nederland

Andere antwoorden (4)

shoarma is iets van de wereld.
het izijn meestal turkse of marrokaanse verkooppunten.
en die zitten wereldwijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het daar weinig tegen gekomen in de tijd dat ik er woonde. Kebab komt meer voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je overal wel shoarma kopen. We leven in een multiculturele wereld, waar je in ieder land veel verschillende soorten eten kunt krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Döner Kebab is in iedere grotere plaats te krijgen.
Shwarma in mindere mate, meestal in gelegenheden met een Libanese keuken.