Vroeger kon je alleen in een bepaalde periode mosselen kopen. Nu kan dit bijna het hele jaar: Maar zijn die mosselen die men nu verkoopt vers?

of werden die vroeger uit de zee opgehaald en ergens bevroren ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Mosselen kun je alleen eten als de R in de maand zit.

Nier waar - September, oktober, november en december zijn prima maanden om mosselen te eten. Alleen wat velen niet weten is, dat ze bijna het hele jaar door vers te koop zijn. Vanaf de tweede helft van juli tot de tweede helft van april van het jaar daarop. Slechts drie maanden, dus van half april tot half juli, spreken we van het �stille� seizoen. De mossel is dan met zijn voortplanting bezig en is dan beperkt te koop.
De �r � in de maand stamt af van de tijd waarin er nog geen gekoeld vervoer mogelijk was. De mosselen waren er wel in de zomer, maar het was te warm om ze een eind over land te vervoeren. Vandaar dat de visventers wachtten tot september met de verkoop van mosselen.