sommige restaurants,hebben heerlijke menu·s, maar de keuken is een smeerboel.toch wordt niemand ziek?!

er zijn collega·s die altijd daar gaan eten,vieze keuken,maar het eten is voortreffelijk,ze zijn er nooit ziek van geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Het beste antwoord

die hebben dan een sterke maag en darm
die bestend is tegen ziek makende bacteriën.

Toegevoegd na 3 minuten:
de ene persoon is makkelijker vatbaar voor ziek makende bacteriën dan de ander.
en als het eten goed verwarmd wordt kunnen veel ziek makende bacteriën gedood worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er dus van af wat de smeerboel precies is. Als je in een brandschone keuken een paar uur aan het koken bent KAN het eruit zien of er een bom is ontploft. Dat ziet er heel vies uit maar als het direct erna weer goed wordt schoongemaakt is het niet direct "bacterieel" heel vies want het is wel vers eten dat ''naast de snijplank ligt" zegmaar.
Echt vies hoeft niet eens zo heel erg zichtbaar te zijn. Als iemand kip snijdt op het aanrecht en daar alleen een lauw lapje zonder sop overheen haalt ziet het er voor het oog niet zo heel beroerd uit maar als daar jouw boterham ligt twee dagen later kun je er echt heel ziek van worden (of erger)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als je weerstand goed is dan word je niet zo snel ziek!
Daar komt het dus door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze zelf ook niet zo schoon doen in hun eigen keuken (zo heb je meer mensen), dan kunnen ze er wel tegen. Ook als andere mensen niet weten hoe een erge smeerboel iemand anders zijn/haar keuken is, zullen ze het eten voortreffelijk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een schitterend schone en steriele keuken hebt,dan wil dat altijd lang niet zeggen dat daar een goed en lekker bordje eten vandaan komt.
Koken gaat met liefde voor een gerecht.
Zolang de gerechten lekker en goed zijn zoals je zegt,dan zal het nog wel meevallen.
Als je zoeken wilt kun altijd wel wat vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het snijblad, de messen en pannen geen smeerboel zijn, zat het wel meevallen met de effecten van de keuken op het eten. Een vieze koelkast betekent niet meteen dat het eten bedorven is wat er uit komt.

In west europa zijn de regels en controles op restaurants behoorlijk goed. Dus een smeerboel in de keuken zal wel meevallen.

Je kan veel meer hebben dan sommigen je willen doen geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vaak een bacterie die voorkomt die een mens ziek maakt. ZO mag je als je zwanger bent geen rauw vlees vanwege het listeria bacterie. De kans dat je er mee besmet wordt is heel klein maar omdat het kan wordt het je afgeraden. en in een vieze keuken vergroot je de kans omdat je het overzocht kwijt bent maar een schone keuken kan zo een bacterie ook voorkomen. Het is een kwestie van "shit happennes"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuken moet dan wel echt zeer smerig, zijn vooralleer we er ziek van worden, als onze weerstand sterk is, zal dit niet zo rap gebeuren.