Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een gemakkelijke manier om het netje van een rollade te verwijderen?

Na het klaarmaken van een lekkere rollade, heb ik vaak dat het netje vastzit aan de rollade en na veel gestoei lukt het me om het netje eraf te halen mbv een schaar. helaas gaat hier heel veel lekkere stukjes vlees mee met het netje en dat vind ik zonde. is er een manier waarmee het lekkere korstje niet met het netje mee eraf gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
48.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja die is er.na het bereiden van de rollade moet het vlees even rusten.met een kwasje de rollade heel dun bestrijken
met wat zonnebloem olie,en het touwtje haal je er zo af.het beste is ook de boven\onderkant inknippen 4 keer.en alles blijft op zijn plaats
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het netje dient om de rollade bijeen te houden,
maar dat kunt u vervangen door 2 of 3 touwtjes.
Die kunt u na het grillen probleemloos verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovenkantje afknippen, zijden naar buiten trekken, iets naar beneden trekken, rollade omdraaien en hem als t ware eruit laten zakken...
Werkt bij mn moeder, werkt bij mij...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet het vlees aansnijden met touw en al.. en bij het serveren de etende partij waarschuwen voor het euvel.. zorg wel voor een goed scherp mes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klassieke, katoenen netjes kun je nog wel laten zitten tijdens het braden, moderne kunststof netjes liever voor het braden vervangen door katoenen draad of evt. vliegertouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gemakkelijke manier om het netje van een rollade te verwijderen is door de rollade eerst te laten rusten, zodat het vlees kan ontspannen en de sappen zich kunnen verdelen. Snijd vervolgens voorzichtig de knoopjes aan beide uiteinden van het netje door en schuif het netje voorzichtig naar beneden en af van de rollade. Pas op dat je het vlees niet beschadigt en controleer of alle stukjes netje verwijderd zijn voordat je de rollade gaat snijden.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding