Kan je ook een rooster in de pan neerzetten met daaronder een laagje water, om zo je groente te stomen?

ik wil graag sperziebonen stomen, om eens te proberen hoe dat smaakt, en om nou een stoomapparaat te kopen zonder dat je weet of het lekker is is ook zonde,
ik vroeg me ook af hoelang je ze dan ongeveer in de pan moet laten stomen, en in wat voor soort pan?
met een rooster bedoel ik:

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat zou kunnen, maar bij Blokker koop je voor een paar euro een stoommandje. Deze kun je in vrijwel iedere pan plaatsen. Je kunt hem er ook makkelijk weer uit de pan halen, want er zit een ringetje aan. Doe tijdens het stome een klein beetje zout en eventueel verse kruiden over de groente. Toegevoegd na 18 minuten: Ongeveer 10 minuten stomen van boontjes. Als je tenminste van knapperig houdt. Anders langer.

gewoon een zeef op je pan leggen en het deksel erop, voor de gaarheid gewoon af en toe proberen, maar als je flinke stoomontwikkeling in je pannetje hebt moeten je boontjes in een paar minuutjes lekker zijn, meteen uit de pan aanmaken met kruidenolie vind ik zelf erg lekker ( olijfolie, knoflook, peterselie, zout, peper en dan de staafmixer erop) succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100