Nu de varkensgriep al een persoon in Europa (ik geloof in Spanje) heeft getroffen, waarom STOPPEN we dan niet MASSAAL met varkensvlees eten?

Of is de oorzaak niet het eten van varkensvlees geweest en heeft de eerste persoon in kwestie het via de lucht gekregen van een ziek varken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (11)

Dat heeft er niets mee te maken hoor...

Toegevoegd op 06-05-2009 14:33:09
en nu een week later zie je dat het klopt wat ik schreef...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het eten van varkensvlees heeft niets met het virus te maken; het virus heeft zelfs nauwelijks met varkens te maken in die zin dat varkens er niet door besmet worden.
Er zit alleen een genetische component in die iets met varkens te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoordt is hierboven eigenlijk al gegeven. Maar stel dat het te maken had met varkensvlees, en we zouden met z'n allen stoppen met het eten ervan dan zou dat volgensmij negatieve invloed hebben op de economie..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
och, veel erger kan het toch niet met de economie :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er genoeg mensen doodgaan, heeft dit ook invloed op de economie!
+ mondkapjes en lijkkisten
- pretparken
Griepvirussen leven niet in karkassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het zo lekker is ;-).

Ik vraag me af of je van het eten van (gekeurd) varkensvlees ziek wordt. Als het echt schadelijk is dan zal de overheid ongetwijfeld maatregelen nemen. Daarnaast wordt het vlees ook gekeurd, dus ik neem aan dat het dan veilig is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het woord is wat ongelukkig gekozen..maar het kan overal in zitten..kippen, koeien, vogels etc.
Het heet varkensgriep omdat dit type griep niet ongewoon is bij varkens alleen nu is er een mutatie geweest die overkan slaan van varken op mens maar ook van andere dragers op mens, de griep komt alleen vaker voor bij varkens. Het massaal laten staan van varkensvlees heeft geen zin..ik neem aan dat je het niet rauw op eet en het vlees in Nederland ondergaat behoorlijk wat keuring voordat het op je bord terecht komt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik eet sowieso weinig vlees en al helemaal weinig varkensvlees, maar dat terzijde; varkensvlees moet je altijd echt goed gaar eten en dan zijn volgens mij alle ziektekiemen, als die er al in zitten van de varkensgriep, wel uitgeschakeld. Ik ben niet helemaal zeker, dus neem je eigen voorzorgsmaatregelen. Groet, lex.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nogmaals, het virus heeft niets te maken met varkens, de enige reden waarom het zo heet is omdat het genetische overeenkomsten heeft.

Vandaar dat vandaag wereldwijd gepleit is, onder andere door de World Health Organisation om het de Mexicaanse griep te noemen. Overeenkomstig aan eerder ontstane potentiele wereldwijde griepepidemie als de hong kong griep en andere naar ontstane gebieden griepsoorten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eet zo veel mogelijk varkensvlees dan wordt je vanzelf resistent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kans dat je griep krijgt van het eten van vlees is te verwaarlozen. Sterker nog; deze variant van varkensgriep is voor zover ik weet nog nooit bij varkens gevonden.
Virussen muteren continu, en dat heeft er nu helaas toe geleid dat er een nieuwe variant is ontstaan die nogal dodelijk is, en snel verspreidt via de lucht (ademhaling, niezen). Doordat mensen tegenwoordig erg mobiel zijn, is er nu ook een geval in Nederland bekend.
Het zou dus een stuk efficienter zijn massaal te stoppen met vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Virussen zijn parasieten die alleen op levende organismes zich verder kunnen verspreiden. Virussen kunnen namelijk zichzelf niet voortplanten.