Weet iemand de naam/recept van dit zoete mexicaanse gehakt?

Ik ben enkele keren in het Mexicaans restaurant San Juan geweest in Den Bosch. Hier heb ik Enchiladas gegeten met zoet, gekruid gehakt er in. Dit smaakte heel erg en ik wou daarom graag het recept of de naam er van weten om dit thuis eens proberen klaar te maken.
Ik kreeg een beetje de indruk dat er misschien wel kaneel of amandel in het gehakt zou kunnen zitten, maar ik kan het ook mis hebben. Daarnaast denk ik dat het ook wel knoflook zat. Het gehakt was redelijk mild en had een hele karakteristieke, zoete smaak.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4.2K
Antoni
7 jaar geleden
Bestaat het restaurant niet meer of willen ze je daar het recept niet geven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@FlatlandBMCX, goed dat u er bijzet met gehakt, want Enchilada is het Spaanse woord voor een gevouwen of opgerolde Tortilla bedekt met chilisaus en meestal gevuld met kip.
Cantina San Juan zal de speciale inhoud van de recepten waarschijnlijk niet prijsgeven.
http://www.cocina-latina-en-grill-sanjuan.nl/menu/hoofdgerechten/
zie onder Platos Principales Het valt mij op dat op de menukaart steeds enchilada geschreven wordt, het is toch echt enchiladas (de) carne Afhankelijk van de vulling heet deze wrap:
enchiladas suizas (met kaas), enchiladas carne picada, enchiladas picadillo (met gehakt) of enchiladas pollo (met kip)

Antwoorden (1)

Dat betreft dus een 'Enchilada picadillo'.
In Picadillo zit: runder- en varkensgehakt half om half; rode-wijnazijn ; olie ; fijngehakt uitje, idem teentje knoflook (klopt dus) en verse groene peper ; ontvelde tomaten ; pitloze rozijnen ; amandelschaafsel ; kruidnagelgruis, zout en peper, inderdaad kaneel, en tomatenpuree.
Amadea