Verse pasta draaien lukt niet goed....waar ligt het aan?

Ik heb vers pastadeeg gekneed en wilde dat door de pastamachine draaien, hoogste stand. Het kwam er doorheen als een soort net: zie de foto. Wat kan ik verbeteren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
7.9K
Ritsuka
7 jaar geleden
probeer het eens op de laagste stand

Antwoorden (1)

Je gaat te snel op de hoogste stand.
Pastadeeg moet je eerst een aantal keren door de machine halen terwijl hij in de laagste stand staat. Daarna steeds 1 stap dunner tot de gewenste dikte .

---Snijd voor het uitdraaien het deeg in plakken van circa 1 cm. dik en draai de plakken enkele malen op de dikste (stand 1) door de pastamachine. Vouw de plak telkens dubbel en bestrooi de buitenkant met wat bloem. Herhaal dit 4 à 5 keer. Laat de plakken even rusten op een theedoek en draai daarna de pasta telkens op 1 stand dunner uit, door de regelknop een stand hoger te zetten, 1 = dik, 7 of 8 is dun. Bepaal zelf de dikte, dit hangt namelijk af van de soort pasta die je wilt gaan maken. ----