Zou je ook éénpersoons spekkoekjes kunen maken in een muffinvorm? Zie toelichting a.u.b.

Ik heb het goede recept, maar ik wil de spekkoek graag voor kleinere eters maken. De muffinvorm (siliconen) lijkt me daar perfect voor, maar loopt iets taps toe. Zou de spekkoek dan niet te droog worden?
Antwoorden graag, meedenkers heel welkom!

Toegevoegd na 2 dagen:
Bril
Precies, ik wil er niet één per persoon als dessert geven, maar lieve kleine cadeautjes, bv als Sinterklaascadeautje….Of in plaats van een bloemetje. En waarom zou het zo verschrikkelijk veel meer werk zijn dan één of twee grote? Ik neem aan dat de gaartijd per laagje hetzelfde is…

Maat bedankt voor het meedenken, nog meer ideeën zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Een spek koek kun je prima snijden in mooie vierkante blokjes
Ritsuka
7 jaar geleden
Dat lijkt mij handiger, wat ronron voorsteld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is juist het mooie van spekkoek, dan zie je de laagjes ook het best.

Het beste antwoord

Het kan wel.
Maar het probleem is niet dat het te droog zou worden, maar dat het heel veel werk is om op dit manier spekkoek te maken. Bovendien is een stuk spekkoek ter grootte van een muffin nog steeds veel te groot voor 1 persoon.
Veel handiger is het om gewoon een grote te maken en die in kleine stukjes / reepjes te snijden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Wat je ook kunt doen is een grote maken en dan met een (scherpe) koekjesuitsteker de vorm uitsteken die je wilt hebben. Dat lijkt mij de strakste oplossing.
Ontzettend leuk idee trouwens om ze zo als cadeautje weg te geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
De vrager heeft het over 1 muffinvorm en meerdere kleine eters. Ik ga er dan vanuit dat ze de koek uit de muffinvorm in partjes wil snijden. Door de ronde tapse vorm is het inderdaad niet handig om zo te maken. Elk laagje heeft een ander formaat en dat krijg je nooit netjes. Er bestaan ook mini-bakvormen, ronde en cake-blikjes. Dat lijkt me handiger voor dit doel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar ze praat over spekkoekjeS, meervoud, dus ik denk dat ze er elk een wil geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies, ik wil er niet één per persoon als dessert geven, maar lieve kleine cadeautjes, bv als Sinterklaascadeautje....Of in plaats van een bloemetje. En waarom zou het zo verschrikkelijk veel meer werk zijn dan één of twee grote? Ik neem aan dat de gaartijd per laagje hetzelfde is... Maat bedankt voor het meedenken, nog meer ideeën zijn welkom!
Inekez1
7 jaar geleden
1 kleine is niet meer werk dan 1 grote.
Maar 8 kleine is wel veel meer werk dan 1 grote die je in 8 stukken snijdt. Ik begrijp nu dat je maar 1 kleine per keer wil maken? Dan lijkt mij dat dat wel moet kunnen. Om cadeau te geven wil je natuurlijk wel dat het er helemaal strak uitziet. Ik zou dan een klein cake-blikje nemen, rechthoekig. Na het bakken ding uit de vorm halen en met een scherp mes alle randen recht snijden. Je krijgt dan een soort spekkoek in tompouce-formaat, of iets groter. Strikje erom, klaar. De afgesneden randjes eet je lekker zelf op, dan weet je meteen of het wel lekker is wat je geeft. ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leuke tip van die vormpjes steken!

Andere antwoorden (1)

Ja dat zou je idd kunnen doen, hoewel het een tijdrovend klusje is.
de spekkoek muffinvormpjes kun je toch ook halveren als je ze aanbiedt een je gasten.
Het is een vrij machtig 'dessert' zeg maar, het gaat er niet om of je een zo groot moglijk stuk spekkoek eet. Normaal is dat je een schuin reepje eet van een centimeter of aderhalf oid