Is glucosesiroop hetzelfde als glucose ( voor zelf schepijs te maken )?

Naar het schijnt zou toevoegen van glucose je zelfgemaakt ijs beter schepbaar maken , nu vind ik in de winkel wel glucosesiroop maar geen gewone glucose , is dit hetzelfde? Waar koop je dat ?

7 jaar geleden
in: Koken
7.3K
Amadea
7 jaar geleden
Ik kan geen glucosesiroop vinden, alleen glucosestroop. Siroop is basis voor limonade.

Het beste antwoord

Nee, het is niet hetzelfde. Maar je kunt voor de bereiding van schepijs zowel glucose als glucosestroop gebruiken.

Glucose is een enkelvoudig koolhydraat dat voornamelijk ontstaat in ons lichaam bij de vertering van andere koolhydraten. Glucose is ook direct in te nemen. Het heet dan dextrose of druivensuiker.

In apotheken, drogisterijen en gezondheidswinkels kun je het in poedervorm kopen (bijvoorbeeld http://www.newpharma.nl/revogan/1060/revogan-glucopur-glucose-poeder-250g-5166.html ), maar om het te kunnen gebruiken in het recept moet je het eerst vloeibaar maken. Dus wat dat betreft is het handiger om stroop te gebruiken, want die is reeds vloeibaar.

Glucosestroop is een oplossing van (40 tot 80%) glucose en maltodextrines (meestal maltose) in water. Je zou het ook zelf kunnen maken door één deel druivensuiker met een gelijk deel water in een pan met dikke bodem op een middelhoog vuur tot stroopdikte in te laten koken.
Amadea
7 jaar geleden
doralien
7 jaar geleden
is dit dan wat je bedoelt ?http://avevewinkels.be/thuisbakken/Producten/glucosestroop