voor harira te maken heb ik lamsschouder nodig, maar kan hier moeilijk aankomen. kun je hier ook ander vlees voor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
11.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lamsvlees is te koop, bij de Turkse supermarkt/slagerij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.keurslager-michielsen.be/lamsvlees
Is er geen keurslager in jouw buurt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
woon in een klein dorp en zou normaliter wel naar de Turkse winkel gaan, maar ben momenteel niet mobiel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet het ritueel geslacht zijn? zo niet dan zijn er meer mogelijkheden in de plaats van lamsvlees http://www.tajine.nl/recepten/component/garyscookbook/19-soepen/1213-echt-een-lekkere-la-harira-dat-elke-x-goed-lukt.html

Antwoorden (3)

Ik zou kippenbouten nemen
anneliez
9 jaar geleden
In veel recepten staat dat lamsvlees vervangen kan worden door varkensvlees of rundvlees. Bij rundvlees moet je rekening houden dat de kooktijd langer is.

Je zal er verbaasd over staan, maar je kan het hele jaar door lam kopen. Logisch natuurlijk, alleen in het vroege voorjaar is het een beetje gek want die piepkleine bolletjes wol, die moeten meestal wel wat groter worden. Lam heet een schaap tot het één jaar is. Heel lang gerekt zijn er zelfs lammeren die al lammeren hebben. Maak niet uit. De Turks/Marokkaanse slager heeft altijd lamsschouder, als je eigen slager het toevallig niet heeft.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt inderdaad lamsbout gebruiken zoals sanglier 169 zegt. Maakt niet veel uit. En als je lam vervangt met varkensvlees is het geen Harira meer. Kip kan ook nog wel trouwens
Kun je wel aan een Lamsbout komen?

Indien zo, dan gaat het hiermee ook prima.

Sommige winkels hebben die zelfs in de diepvries, dus eerst 24 uur ontdooien en dan aan de Harira beginnen!

Success in ieder geval.