Hoe lang, hoe en waar kan je (gesneden) groenten het beste bewaren?

Als ik nu bijvoorbeeld wortel en komkommer wil snijden voor een andere keer, voor in een salade of als snack.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan gesneden groenten het besten in de vriezer bewaren, maar niet te lang!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed afgesloten in de koelkast/vriezer.

Het beste antwoord

Wortel bewaren gaat best goed, in een goed gesloten papieren zak in de groentelade van je koelkast, een paar dagen. Hoe harder de wortel is die je koopt hoe beter hij te bewaren is. Ik zou als je al van te voren weet dat je het eerst enkele dagen gaat bewaren trouwens een dikke winterpeen kopen die is wat beter houdbaar dan dunne worteltjes.

Komkommer hetzelfde; koop zo hard mogelijke komkommers, ze zijn 3-4 dagen in de groentelade van je koelkast te bewaren. ook die in papieren zak.

Bij koel weer kun je beide ook gewoon in je tuinschuurtje (als je dat hebt) of op je balkon in een papieren zak bewaren. wel beschermen tegen (nacht) vorst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

fremar