Waarom word mijn pizza soms wel en soms niet krokant?

Ik heb een all in 1 magnetron, oven en grill. De ene keer krijgt mijn pizza wel een krokant boden en de andere keer lijkt het meer op een broodje. Zelfde pizza's zelfde stand. Iemand enige idee hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen door bijv. een andere temperatuur tijd of functie zet? Hij heeft een speciale pizza stand maar deze werkt ook niet altijd en heb ook in het handboek gelezen maar daar werd ik niet wijzer van..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5.4K

Antwoorden (1)

er zijn nog meer zaken die er toe doen.
Denk aan de temperatuur van de pizza als hij de oven ingaat (net uit de vriezer, of al ontdooid), het rooster of de bakplaat die je gebruikt, de hoogte waarop hij in de oven staat.
Een tip: bij verse pizza's moet je met je vork een aantal gaatjes in de bodem prikken voordat ie de oven ingaat, zodat hij overal krokant wordt.
Nog een tip: als je je oven goed voorverwarmt, scheelt dat al enorm. Je zou ook je pizza kunnen bakken op een pizzasteen, dan heb je een betere verdeling van de warmte op de bodem van de pizza.

Je vraagt ook naar de functies op je oven, daarvoor moeten we meer weten van je oven.