Als je poffertjes bakt op een inductiekookplaat, hoeveel olie gebruik je dan?

Op gas loopt de olie altijd over de pan heen, dat gaf geen problemen. Op inductiekookplaat kan dat niet, heb ik begrepen. Hoe moet ik dan de poffertjes bakken zonder dat het olie knoeit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Smeer de olie over de poffertjespan met een kwast, zodat het over de hele pan verdeeld is, ik denk dat je teveel olie gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je. Ik zal dat eens proberen.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja ook bij gas is dat niet handig en het komt de spaak van de poffertjes niet te goede te veel olie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor je reactie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De olie wordt heet en daardoor vloeibaarder, het maakt niet uit welke warmtebron je hebt, bij allen kan bij gebruik van teveel olie de olie over de pan gaan lopen.

Antwoorden (2)

Doe wat olie, of gesmolten boter, in een bakje en doop daar je kwast in, smeer hier de pan mee in, indien nodig nogmaals de kwast in het bakje dopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, met een kwast of stukje keukenpapier als je geen kwast hebt. Dit is overigens ook de beste manier van invetten als je op gas kookt.

Vraag ik me alleen nog af waarom olie die van de poffertjesplaat afloopt op een gasfornuis geen probleem is maar op een inductiekookplaat wel, volgens mij is het eerder andersom het geval...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een inductiekookplaat brandt het in, heb ik gelezen. Op het gas heb ik er zelf nooit problemen mee gehad. Alleen nadetijd schoonmaakwerk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een inductiekookplaat wordt niet warm, een keramische kookplaat wel, dus daarbij zou het kunnen inbranden. Bij inductiekoken wordt alleen de pan verwarmd en niet de plaat, bij gas is er open vuur dat de olie kan laten ontbranden, bij een keramische kookplaat wordt de plaat zo heet dat het kan inbranden, net als bij electrische kookplaat of halogeen. De inductiekookplaat is de enige van alle vormen van koken waarbij de plaat juist NIET wordt verhit dus ik denk dat er verwarring is over het inbrand-verhaal. Wellicht dat een keramische kookplaat werd bedoeld in het artikel dat je hierover hebt gelezen? Als je wilt weten hoe en inductiekookplaat werkt kijk dan eens hier:
http://www.plezierindekeuken.nl/inductie-of-keramisch-of-toch-gewoon-koken-op-gas#Inductie