Ganache is een crème voor garnering van nagerechten. Ook word het gebruikt voor de vulling van taarten en bonbons. Gemaakt van chocolade, boter en crème freche of dunne room.

Gateau is het Franse woord voor taart. Een ganache gateau is een taart met ganache erin verwerkt.

Toegevoegd na 57 minuten:
Fraîche*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gâteau is het Franse woord voor taart. Ganache is een crème voor de vulling van taarten en bonbons of de garnering van nagerechten.
Een ganache gâteau is dus een met crème gevulde taart.
Amadea
9 jaar geleden
"Un gateau" is inderdaad frans maar het is niet een gewone taart maar wel een luchtig biscuitgebak.
Ganache is een rijke chocolade-crème die gemaakt wordt met verse room en chocolade. Dit kan melk of fondant (zwarte/bittere) chocolade zijn. Wanneer de ganache gebruikt wordt als glazuur wordt er meestal een weinig boter aan toegevoegd om een mooiere glans te bekomen.
Ganache kan gebruikt worden als vulling en als glaçage gebruikt worden.
Een klassiek voorbeeld van een met ganache geglaceerd gebak is de "Sachertorte"