Welk gerecht is lekker met uitjes er op?

Ik kwam per toeval aan een bakje met vers gesnipperde uitjes. Is maar een paar dagen houdbaar. Weggooien vind ik zonde, maar weet zo gauw geen gerecht te bedenken waar ik ze door heen kan doen, rauw of gebakken.

Wie weet iets dat makkelijk te bereiden is, en waar die uitjes smaakvol bij zijn.

(geen broodje haring)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een blikje tonijn hebt, doe daar dan wat uitjes doorheen en een beetje mayonaise, peper, groene gesnipperde olijfjes, of kappertjes, of zongedroogde tomaatjes, dan heb je een heerlijke tonijnsalade. Verder kun je een omelet bakken met uitjes en tomaatjes. Door de salade doen kan natuurlijk altijd.

uiensoep maken Toegevoegd na 2 minuten: Breng het water met het bouillonblokje aan de kook. Pel de uien en Snijd ze in grote stukken. Laat ze in de kookpan in wat boter stoven tot ze goudbruin zijn. Strooi de bloem erop en laat bruinen. Overgiet vervolgens met de bouillon en laat circa 10 min. koken. Draai de soep eventueel door de zeef of maak de soep fijn met de mixer. Het is ook lekker met een klein scheutje cognac of armagnac. Voeg peper en zout naar smaak toe. Verwarm de oven op 200°C. Verdeel de soep over 4 ovenvaste soepkommen. Bestrooi ze met de gruyére (niet mengen) en laat gedurende 12 minuten in de oven gratineren. Heet opdienen met sneetjes stokbrood Toegevoegd na 3 minuten: op de onderstaande site staan een heleboel recepten met uien

Bronnen:
http://www.kookjij.nl/ui

Filet americain met ui Patatje speciaal met ui Gekookte rijst met ui en een maggiblokje Omelet met ui en een tomaatje Tonijn met ui en mayonaisse Toegevoegd na 2 minuten: gehaktbal met ui en knoflook gekarameliseerde uitjes op de biefstuk Toegevoegd na 5 minuten: zie link voor ui-gerechten

Bronnen:
http://www.recepten.org/

Gekookte Bieten Rauwe Haring indisch Gebakken champions Zijn een aantal recepten.

Gebakken eieren. Aardappelpuree. Aardappel-uitentaart - voor recept zie de link. Franse uiensoep Op de site van het voedingscentrum, zie tweede link, vind je een heleboel recepten met uien. Toegevoegd na 31 seconden: http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker/zoekresultaten.aspx?q=uien

Bronnen:
http://www.zoutbeperkt.nl/recepten/62/Aard...

Ik zou het door de pastasaus doen. Of door een roerei is het ook niet verkeerd.

Koop een italiaanse bol en wat gehakt. Maak een hamburger van het gehakt, bak de uitjes en doe ze op de hamburger. Nog wat groente naar keuze er aan toevoegen (sla, komkommer, tomaat), beetje kaas. Beetje ketchup en/of mayo, net wat je lekker vind en schranzen maar.

op een hamburger... Dat doen ze bij de McDonalds ook... Uitjes zijn lekker op een hamburger...

je zou een simpel slaatje kunnen maken. prak wat gekookte aardappels, uitjes en gesnipperde appel erbij, en mengen met mayo en wat ketchup. garneren met wat augurkjes en een gekookt eitje , en je hebt een heerlijke lunch.

Frikandel speciaal

Overschotel: Overige benodigdheden:(4 pp) 5 eieren ong. halve kilo aardappelen dubbelbakje spekblokjes Creme fraiche (ik gebruik soja room) Zak gesneden prei zak geraspte kaas mozarella kaas (en dus de uitjes) ------------------------------------ + 1 overschaal ----------------------------------- Bak de uitjes. (evt. met wat geperste knoflook) Als ze glimmen gooi je de spekblokjes erbij. Niet lang daarna gooi je de prei (niet helemaal leeg) erbij. Snijdt de aardappeltjes in kleine blokjes Kook ze gaar Vul de overschaal: Eerst de laag aardappelblokjes Giet vervolgens wat room over de aardappelblokjes Dan de gebakken spek/ui/prei in de overschaal Weer wat room erover heen ondertussen heb je de 5 eieren hard gekookt en koud laten schrikken. je mag ze gepeld als volgende laag in de overschaal leggen. Dus een laag gesneden hard gekookt ei. Nu nog een lekker hoeveelheid ger.kaas. Ong. 20 minuten inde oven (220) Dan gesneden mozarella kaas nog erover heen leggen. Nog 10 minuten in de oven en je hebt een waanzinnig lekkere overschotel (zelfs kinderen eten hierbij hun vingers op!) (totaal ong. 30 minuten in de oven) Is dus ook een leuk gerecht dat je van te voren al startklaar kunt hebben, en 30 min. voordat jij wilt eten even in de oven kunt doen! Veel plezier ermee!

uitje fruiten bij spruitjes. Bij rundvlees. Toegevoegd na 5 uur: Ik heb het onlangs nog gedaan met de uitjes die in een geseald zakje bij de haring zat. Mijn moeder fruitte ook altijd een uitje bij de spruitjes, zodat er niet zo n saaie smaak aan zat. Ik vond dat lekker.

Op een hamburger. da's lekker!!

uitjes lekker bakken en dan maak je een tosti en tussen de ham en kaas leg je de gebakken uitjes...en dan in het tosti-ijzer....en dat is lekker!!!

Klein stukjes aardappelen met ei en uitjes in klein stukjes. En dan bakken maar. Lekker hoor!

Bij elk soort vlees dat je in een pan bakt; van gehaktbal tot biefstuk. Geeft lekkere jus.

Lekker in aardappelkoekjes. Aardappels schillen en grof raspen. Eitje erbij, zout, peper, nootmuskaat ( niet te weinig kruiden) scheut hot aroma van Maggi , 1 eetl bloem en veel uitjes. Alles mengen, olie in de koekenpan en een paar koekjes vormen die je van beide kanten goudbruin, knapperig bakt. Lekker op vers of ouder brood en besmeren met wat mosterd of zoals mijn mannen het doen, met ketchup.

Of als late-night snack, op een stokbroodje met brie! Lekker!

Ik zou een vers gebakken pistoletje nemen, heerlijk verse rauwe tartaar erop, een gekookt eitje en de uitjes eroverheen strooien, peper en zout. Voila een heerlijk broodje tartaar speciaal, vers glas melk erbij.

op een broodje braadworst,maar het smaakt het lekkerste bij haring en hamburger

hutspot frikandel door de nasi

Broodje hamburger speciaal

frinkandel speciaal mmmmmmmmmmmmm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100