Welk gerecht is lekker met uitjes er op?

Ik kwam per toeval aan een bakje met vers gesnipperde uitjes. Is maar een paar dagen houdbaar. Weggooien vind ik zonde, maar weet zo gauw geen gerecht te bedenken waar ik ze door heen kan doen, rauw of gebakken.

Wie weet iets dat makkelijk te bereiden is, en waar die uitjes smaakvol bij zijn.

(geen broodje haring)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter vragen waar je ui NIET doorheen kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies, ik vind het echt bij bijna elk gerecht (behalve fruit en toetjes) heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel gebakken dan he, niet rauw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahah dat begreep ik al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blegh..ik had het al meteen weggegooid

Het beste antwoord

Als je een blikje tonijn hebt, doe daar dan wat uitjes doorheen en een beetje mayonaise, peper, groene gesnipperde olijfjes, of kappertjes, of zongedroogde tomaatjes, dan heb je een heerlijke tonijnsalade.

Verder kun je een omelet bakken met uitjes en tomaatjes.
Door de salade doen kan natuurlijk altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

uiensoep maken

Toegevoegd na 2 minuten:
Breng het water met het bouillonblokje aan de kook. Pel de uien en Snijd ze in grote stukken. Laat ze in de kookpan in wat boter stoven tot ze goudbruin zijn. Strooi de bloem erop en laat bruinen. Overgiet vervolgens met de bouillon en laat circa 10 min. koken. Draai de soep eventueel door de zeef of maak de soep fijn met de mixer. Het is ook lekker met een klein scheutje cognac of armagnac.
Voeg peper en zout naar smaak toe.
Verwarm de oven op 200°C. Verdeel de soep over 4 ovenvaste soepkommen. Bestrooi ze met de gruyére (niet mengen) en laat gedurende 12 minuten in de oven gratineren. Heet opdienen met sneetjes stokbrood

Toegevoegd na 3 minuten:
op de onderstaande site staan een heleboel recepten met uien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou ik ook antwoorden.. lekker hé, mmmm
kan ook zonder kaas (voor hen die dat niet mogen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel lekker, uiensoep, maar zoals je al citeert, snij je daarvoor de uien in grote stukken. Met fijngesnipperde uitjes krijg je geen lekkere uiensoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan wel
Filet americain met ui

Patatje speciaal met ui

Gekookte rijst met ui en een maggiblokje

Omelet met ui en een tomaatje

Tonijn met ui en mayonaisse

Toegevoegd na 2 minuten:
gehaktbal met ui en knoflook

gekarameliseerde uitjes op de biefstuk

Toegevoegd na 5 minuten:
zie link voor ui-gerechten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte Bieten
Rauwe Haring
indisch
Gebakken champions
Zijn een aantal recepten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plus voor de bieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel rauw he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat dacht ik al. Maar bedankt voor de tip!
Gebakken eieren.
Aardappelpuree.
Aardappel-uitentaart - voor recept zie de link.
Franse uiensoep

Op de site van het voedingscentrum, zie tweede link,
vind je een heleboel recepten met uien.

Toegevoegd na 31 seconden:
http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker/zoekresultaten.aspx?q=uien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het door de pastasaus doen. Of door een roerei is het ook niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pasta. Natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
+1!
Koop een italiaanse bol en wat gehakt. Maak een hamburger van het gehakt, bak de uitjes en doe ze op de hamburger.
Nog wat groente naar keuze er aan toevoegen (sla, komkommer, tomaat), beetje kaas. Beetje ketchup en/of mayo, net wat je lekker vind en schranzen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op een hamburger... Dat doen ze bij de McDonalds ook...

Uitjes zijn lekker op een hamburger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blegh... nee hoor, doe mij maar een burger zonder ui. Maar het idee is goed +
je zou een simpel slaatje kunnen maken.
prak wat gekookte aardappels, uitjes en gesnipperde appel erbij, en mengen met mayo en wat ketchup.
garneren met wat augurkjes en een gekookt eitje , en je hebt een heerlijke lunch.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me heerlijk. +1!
Frikandel speciaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overschotel:

Overige benodigdheden:(4 pp)

5 eieren
ong. halve kilo aardappelen
dubbelbakje spekblokjes
Creme fraiche (ik gebruik soja room)
Zak gesneden prei
zak geraspte kaas
mozarella kaas

(en dus de uitjes)
------------------------------------
+ 1 overschaal
-----------------------------------

Bak de uitjes. (evt. met wat geperste knoflook)

Als ze glimmen gooi je de spekblokjes erbij.

Niet lang daarna gooi je de prei (niet helemaal leeg) erbij.

Snijdt de aardappeltjes in kleine blokjes
Kook ze gaar

Vul de overschaal:
Eerst de laag aardappelblokjes

Giet vervolgens wat room over de aardappelblokjes

Dan de gebakken spek/ui/prei in de overschaal

Weer wat room erover heen

ondertussen heb je de 5 eieren hard gekookt en koud laten schrikken. je mag ze gepeld als volgende laag in de overschaal leggen.

Dus een laag gesneden hard gekookt ei.

Nu nog een lekker hoeveelheid ger.kaas.

Ong. 20 minuten inde oven (220)

Dan gesneden mozarella kaas nog erover heen leggen.

Nog 10 minuten in de oven en je hebt een waanzinnig lekkere overschotel (zelfs kinderen eten hierbij hun vingers op!)

(totaal ong. 30 minuten in de oven)
Is dus ook een leuk gerecht dat je van te voren al startklaar kunt hebben, en 30 min. voordat jij wilt eten even in de oven kunt doen!

Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen oven, maar toch een plus voor je antwoord.
uitje fruiten bij spruitjes. Bij rundvlees.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik heb het onlangs nog gedaan met de uitjes die in een geseald zakje bij de haring zat. Mijn moeder fruitte ook altijd een uitje bij de spruitjes, zodat er niet zo n saaie smaak aan zat. Ik vond dat lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitjes bij spruitjes?
Nee, dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo lekker.
Op een hamburger.
da's lekker!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitjes lekker bakken en dan maak je een tosti en tussen de ham en kaas leg je de gebakken uitjes...en dan in het tosti-ijzer....en dat is lekker!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee. +1.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik eet geen vlees, maar ook met alleen kaas en uitjes lijkt het me lekker. +
Klein stukjes aardappelen met ei en uitjes in klein stukjes. En dan bakken maar. Lekker hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij elk soort vlees dat je in een pan bakt; van gehaktbal tot biefstuk. Geeft lekkere jus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker in aardappelkoekjes. Aardappels schillen en grof raspen. Eitje erbij, zout, peper, nootmuskaat ( niet te weinig kruiden) scheut hot aroma van Maggi , 1 eetl bloem en veel uitjes. Alles mengen, olie in de koekenpan en een paar koekjes vormen die je van beide kanten goudbruin, knapperig bakt. Lekker op vers of ouder brood en besmeren met wat mosterd of zoals mijn mannen het doen, met ketchup.
amc
14 jaar geleden
Of als late-night snack, op een stokbroodje met brie! Lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een vers gebakken pistoletje nemen, heerlijk verse rauwe tartaar erop, een gekookt eitje en de uitjes eroverheen strooien, peper en zout. Voila een heerlijk broodje tartaar speciaal, vers glas melk erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op een broodje braadworst,maar het smaakt het lekkerste bij haring en hamburger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hutspot
frikandel
door de nasi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje hamburger speciaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
frinkandel speciaal mmmmmmmmmmmmm