Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je broodjes afbakken in een magnetron met grillfunctie?

Ik wil een magnetron aanschaffen voor in de caravan. Tot nu toe had ik een klein oventje waarin je broodjes kon afbakken. Maar ik wil ook graag gebruik kunnen maken van een magnetron. Een combimagnetron (dus een magnetron met oven) is te groot en gebruikt te veel watt.
Maar er bestaan ook magnetrons met grillfunctie. Kan ik daar broodjes in afbakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
41.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja hoor doe ik ook wel tijdig omdraaien, als je nog geen combi gekocht hebt kijk dan naar een combi met een laag en hoog grillrooster de lage is makkelijker omdat ze dan niet zo snel aanbranden dus blijf erbij als je ze bakt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, je hebt echt een ovenfunctie nodig. Je moet de temperatuur kunnen regelen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Het is zeker te proberen. Afhankelijk van je grill, en de eisen die je stelt, kan het resultaat redelijk tot goed zijn. Broodjes afbakken komt niet zo precies, en je kunt experimenteren. Het ergste dat je kan overkomen is broodjes die weggegooid moeten worden, en een rookmelder die gaat piepen. Een paar tips:

1 magnetronfunctie niet gebruiken
2 afstand tot de grill bewaren: bovenin is te heet, hoe lager hoe beter.
3 vaak keren, omdat de hitte maar van 1 kant komt. Ik zou beginnen met elke minuut
omdraaien. Misschien hoeft het minder vaak, maar dat merk je later wel
4 Zorg dat de totale tijd, tot ze bruin genoeg zijn, niet teveel afwijkt van die op
de gebruiksaanwijzing. In 3 minuten bruin betekent niet gaar van binnen.
5 Voorverwarmen kan het resultaat verbeteren
6 Misschien helpt aluminiumfolie onder de broodjes: dus op het draaiplateau,
en de broodjes op een laag rooster
7 Blijf er hoe dan ook bij staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding