hoe dik moeten lasagne vellen zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
8.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een beetje lastig uitleggen, maar in de supermarkt kun je lasagne kopen en kijken voor als je ze zelf wilt maken.

Antwoorden (2)

Hangt ervan af of je de vellen vers of gedroogd gebruikt in de veronderstelling dat je ze zelf maakt.
Als je de vellen vers gebruikt kan je ze tot 3 millimeter dikte maken, dit is dan wel een maximum.
Als je de vellen wil laten drogen maak je ze maximum 2 millimeter dik.
Bij het gebruik van verse pasta moet je wel je saus iets dikker maken dan bij gedroogde vellen daar deze minder vocht zullen opnemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik rol zelf mijn lasagne zo ver uit dat het bijna papierdikte heeft, hoe dunner hoe beter wat mij betreft, (als het maar niet scheurt), de lasagne gaart dan sneller in de saus en je kunt meer laagjes maken wat je lasagne steviger maakt. Een goede deegroller is overigens een must bij het uitrollen van lasagne, of je moet een pastamachine gebruiken, daarmee kun je de dikte van de bladen precies instellen. De hoogste stand (dus de dunste plakjes) komen overeen met hoe dun ik uitrol. Als je een pastamachine hebt dan is het antwoord op je vraag dus: de dunste stand.